Lidl odpowiedział na ultimatum Owsiaka w sprawie TV Republika
Jurek Owsiak poinformował, że WOŚP nie będzie współpracował z firmami, które reklamują się w Telewizji Republika. Do sprawy odniósł się Lidl. "W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji" - przekazano w komunikacie.
2025-01-28, 18:13
Jurek Owsiak dał jasny komunikat
Prezes Jurek Owsiak oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać". - Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami - powiedział szef WOŚP.
Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. - Bo te pakiety, które już macie wykupione - z nimi nic nie zrobicie - podkreślił. Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.
Lidl zabrał głos po oświadczeniu Owsiaka
Polska Agencja Prasowa (PAP) poprosiła o komentarz sieć sklepów Lidl Polska. W przekazanym stanowisku poinformowano, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy.
REKLAMA
"W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku" - powiedziała dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz. "Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji, tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji" - zapewniła.
Groźby i nagonki na WOŚP i Jurka Owsiaka
Tuż przed 33. finałem WOŚP fundacja Basta opublikowała przygotowany na jej zlecenie raport Instytutu Monitorowania Mediów. Według niego z 218 materiałów wyemitowanych 1-12 stycznia 2025 r. w TV Republika i wPolsce24 o WOŚP i Jerzym Owsiaku 89 proc. miało charakter jednoznacznie negatywny. Koncentrowały się one na personalnych atakach i podważaniu transparentności działań fundacji. Przekazy dotarły łącznie do 13 mln odbiorców, a ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy oszacowano na 3,82 mln zł.
- Groźby wobec Owsiaka i jego rodziny. "Jutro dokonam zamachu"
- Ile zebrała WOŚP w 2025? Jurek Owsiak ogłosił kwotę
- Zuchwała kradzież puszki z datkami dla WOŚP. Zatrzymany mężczyzna może spędzić za kratami wiele lat
Źródło: PAP/pb/kor
REKLAMA
REKLAMA