Anteny Polskiego Radia na 3. miejscu w rankingu słuchalności

2022-07-25, 21:36

Anteny Polskiego Radia na 3. miejscu w rankingu słuchalności
Anteny Polskiego Radia w rankingu cytowalności. Foto: shutterstock.com/Fotokon

Według najnowszego raportu Krajowego Instytutu Mediów "Badania konsumpcji treści audio: kwiecień - czerwiec 2022" ponad 80 proc. Polaków biorących udział w badaniu zadeklarowało, że słucha radia. Programy Polskiego Radia wybierało 13,1 proc. ankietowanych, co daje nadawcy publicznemu trzecie miejsce wśród wszystkich nadawców, za RMF FM i Radiem Zet.

Programy publicznego nadawcy - Program 1, Program 2, Program 3 i Polskie Radio 24 - wybierało w analizowanym okresie kwiecień - czerwiec 2022 roku 13,1 proc. słuchaczy (dane wg tzw. wskaźnika słuchalności dziennej, biorącego pod uwagę osoby słuchające radia w dniu poprzedzającym badanie).

Niezmiennie wśród anten Polskiego Radia największą popularnością cieszy się Jedynka, którą włącza 7,5 proc. wszystkich słuchających radia, co daje PR1 czwarte miejsce w rankingu ogólnym.

Trójki słucha 3 proc. badanych, co jest zauważalnym wzrostem w porównaniu z poprzednim badaniem obejmującym okres luty - kwiecień 2022 (odpowiednio 2,7 proc.), PR24 – 1,7 proc., a Dwójki – 0,9 proc. W rankingu nieuwzględniane są pozostałe anteny publicznego nadawcy, nadające w DAB+, czyli Czwórka, Polskie Radio Chopin, Polskie Radio Dzieciom i Polskie Radio Kierowców.
Radio RMF, niekwestionowanego lidera słuchalności, wybierało w okresie kwiecień - czerwiec 2022 roku 33,5 proc. ankietowanych, zaś Radio Zet – 15,9 proc.

Z raportu Krajowego Instytutu Mediów wynika, że radio towarzyszy Polakom - w badanej grupie 15 lat i więcej - niemal przez cały dzień. 40 proc. osób w tej grupie słucha radia przede wszystkim rano (6.00-9.00) i przed południem (9.00-12.00). Po południu i wczesnym wieczorem (16.00-19.00) jest to 30 proc. odbiorców.

Radia słuchamy głównie poza domem - 50 proc. słuchaczy deklaruje korzystanie z radia w samochodzie, a 16 proc. w pracy. W domu radioodbiorniki włącza 42 proc. korzystających z tego medium. Słuchanie radia w samochodzie deklaruje natomiast 55 proc. badanych mężczyzn i 39 proc. kobiet. Z kolei z aplikacji radiowych na smartfonach korzysta już 9 proc. mężczyzn i 7 proc. kobiet.

Krajowy Instytut Mediów 

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 roku. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Instytut w sposób ciągły prowadzi pomiary korzystania z radia, telewizji i internetu dostosowane do współczesnego modelu konsumpcji mediów. Bada zarówno odbiór tradycyjny, jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy.

KIM swoje badania prowadzi na podstawie analizy prób wywiadów telefonicznych z posiadaczami wybranych losowo numerów komórkowych (500 połączeń dziennie/15 tys. miesięcznie/180 tys. rocznie).

Czytaj także:

Szeroka oferta Polskiego Radia

Polskie Radio jest największym publicznym nadawcą radiowym w Polsce, emituje autorskie audycje muzyczne, programy publicystyczne, popularnonaukowe, edukacyjne, społeczne, rozrywkowe, familijne, religijne oraz słuchowiska i reportaże. Posiada cztery ogólnopolskie programy: Jedynkę, Dwójkę, Trójkę, Polskie Radio 24, oraz Polskie Radio dla Zagranicy, a przez internet, aplikacje i w systemie DAB+ nadaje: Czwórkę, Polskie Radio Dzieciom, Polskie Radio Chopin i Polskie Radio Kierowców. Portal PolskieRadio.pl publikuje codziennie najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata oraz udostępnia unikatowe serwisy specjalne, materiały archiwalne i multimedia.

Zobacz: Krzysztof Czabański z Rady Mediów Narodowych w Programie 1 Polskiego Radia

dz

Polecane

Wróć do strony głównej