Katastrofa na lotnisku w Moskwie. Nagranie z wnętrza płonącego samolotu

Uderzenie pioruna mogło być przyczyną katastrofy lotniczej na lotnisku Szeremietiewo w Moskwie - podała agencja Interfax. W niedzielę wieczorem samolot rosyjskich linii lotniczych Aerofłot zapalił się podczas lądowania awaryjnego. W katastrofie życie straciło 41 osób. W sieci pojawiło się nagranie z wnętrza płonącego SSJ-100.

2019-05-06, 06:44

Katastrofa na lotnisku w Moskwie. Nagranie z wnętrza płonącego samolotu

Posłuchaj

Przyczyny katastrofy lotniczej na lotnisku Szeremietiewo - relacja Macieja Jastrzębskiego (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Według relacji świadków rosyjska maszyna tuż po starcie zaczęła zataczać kręgi, a następnie gwałtownie straciła wysokość. Jak twierdzi agencja Interfax, w wyniku uderzenia pioruna doszło do uszkodzenia systemów elektronicznych.

SSJ-100 zdaniem ekspertów, na których powołuje się radio Echo Moskwy, podchodził do lądowania awaryjnego przeciążony i z nadmierną prędkością. Maszyna uderzyła o pas startowy i stanęła w płomieniach. Część pasażerów zablokowała korytarze ewakuacyjne, w panice próbując wydostać z luków swoje bagaże. Zdaniem agencji Interfax to było jedną z przyczyn śmierci tak wielu osób.

W sieci pojawiło się nagranie z wnętrza płonącego samolotu.

Murmańsk ogłosił 3-dniową żałobę

W obwodzie murmańskim Federacji Rosyjskiej, w związku z katastrofą lotniczą ogłoszono trzydniową żałobę. - Rodziny ofiar, a także ranni otrzymają finansowe wsparcie od administracji regionu murmańskiego - poinformował Andriej Czibis z biura gubernatora.

REKLAMA

Dodatkowe kontrole

Z kolei organ nadzoru nad transportem Rostransnadzor powiadomił, że dokona ponadplanowych kontroli w liniach lotniczych Aerofłot, na lotnisku Szeremietiewo i w państwowej korporacji zajmującej się organizacją transportu lotniczego. 

Według opublikowanego w nocy z niedzieli na poniedziałek komunikatu na stronie internetowej tego organu, kontrole zostaną przeprowadzone na polecenie sztabu operacyjnego powołanego po katastrofie.

Celem kontroli - jak głosi komunikat - ma być sprawdzenie "przestrzegania norm przewidzianych w przepisach dotyczących komunikacji lotniczej w dziedzinie zapewnienia bezpieczeństwa lotów".

REKLAMA

Suchoj Superjet 100

SSJ 100 to regionalny wąskokadłubowy samolot pasażerski z silnikiem SaM146, przeznaczony dla 98-108 pasażerów. Według stanu na kwiecień 2019 roku wyprodukowano łącznie 186 samolotów tego typu.

SSJ 100 był pierwszym rosyjskim samolotem pasażerskim powstałym po rozpadzie ZSRR i wielką nadzieją rosyjskiego przemysłu lotniczego. Jednak w 2012 roku SSJ 100 rozbił się w Indonezji w trakcie lotu pokazowego; zginęło 45 osób. Zdarzały się także inne incydenty przy użytkowaniu tych maszyn.

Jak poinformował koncern Suchoj, samolot, w którym doszło do niedzielnej tragedii, był w użytkowaniu od 2017 roku. Ostatni przegląd techniczny przeszedł na początku kwietnia br.

mg

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej