Adamczyk: pakiet drogowy jest szkodliwy dla środowiska

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przekonywał w Brukseli o szkodliwości pakietu drogowego, zaostrzającego zasady w unijnym transporcie międzynarodowym. Dla Polski to sprawa kluczowa, bo ma ona największą flotę transportową w całej Unii Europejskiej.

2020-02-18, 17:07

Adamczyk: pakiet drogowy jest szkodliwy dla środowiska

Posłuchaj

Andrzej Adamczyk w Brukseli o szkodliwości pakietu drogowego (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Minister usłyszał zapewnienie, że Komisja Europejska przedstawi własny audyt i analizę skutków pakietu jeszcze przed jego wejściem w życie, by można było wprowadzić zmiany. Polska uważa, że pakiet jest szkodliwy dla firm transportowych, zwłaszcza tych małych, bo będzie się wiązał ze wzrostem kosztów i biurokratycznych wymogów.

Powiązany Artykuł

UNia Europejska - Bruksela1200.jpg
"Otrzymamy więcej, niż chciała dać Komisja Europejska". W czwartek szczyt UE

Andrzej Adamczyk podkreślał, że pakiet jest także szkodliwy dla środowiska, bo nakazuje obowiązkowy, raz na osiem tygodni, powrót ciężarówek do państw, w których zarejestrowane są firmy transportowe.

Przepisy zaostrzające zasady dotyczące płacy i pracy zawodowych kierowców zostały już wstępnie uzgodnione na poziomie politycznym. Zaakceptowali je unijni ambasadorowie przy sprzeciwie dziewięciu państw, w tym Polski, oraz eurodeputowani z komisji transportu. Do zakończenia prac nad przepisami potrzebna jest jeszcze zgoda ministrów i Parlamentu Europejskiego na sesji plenarnej.

Nasi deputowani już zapowiedzieli, że jeszcze będą składać poprawki. Jeśli chodzi o kraje członkowskie, to w tej sprawie wspólnie z Polską występują państwa bałtyckie, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Malta i Cypr.

REKLAMA

pkr

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej