Europosłowie domagają się od KE planu pomocy dla sektora turystycznego
Deputowani do Parlamentu Europejskiego z komisji transportu i turystyki wezwali Komisję Europejską do opracowania europejskiego planu działania, by pomóc sektorowi turystycznemu UE w przezwyciężeniu kryzysu.
2020-04-21, 21:53
W debacie z komisarzem ds. rynku wewnętrznego Thierry Bretonem eurodeputowani podkreślali, że sektor turystyczny potrzebuje wsparcia w związku z kryzysem koronawirusowym poprzez konkretne środki, finansowanie, lepszą koordynację na poziomie UE i ukierunkowany plan działania.
Powiązany Artykuł
Szczepionka na koronawirusa. Brytyjski minister zdrowia: testy na ludziach w tym tygodniu
Breton przyznał, że turystyka była pierwszym sektorem dotkniętym pandemią i prawdopodobnie najwolniej wyjdzie z kryzysu. - Musimy znaleźć silną odpowiedź - oznajmił Breton. - Turystyka jest naszym priorytetem i staramy się zrobić jak najwięcej z istniejących funduszy - dodał.
Komisarz powiedział, że turystyka powinna w dużym stopniu skorzystać z długoterminowych planów naprawczych, które zostaną sfinansowane z kolejnego długoterminowego budżetu UE (2021-2027). Popiera on też pomysł stworzenia specjalnej linii budżetowej tak, "by sektor mógł wyjść z kryzysu".
CZYTAJ RÓWNIEŻ >>> Negocjacje handlowe z UE. Dr Winkler: brytyjski rząd utrzymuje twarde stanowisko
"Prawa pasażerów są chronione"
Komisarz zaproponował zorganizowanie jesienią europejskiego szczytu turystyki w sprawie tworzenia w UE zrównoważonego sektora turystycznego.
Wyjaśnił też, że przed zniesieniem ograniczeń, np. zakazów spędzania czasu na plażach, potrzebne są wystarczające gwarancje bezpieczeństwa. Dodał, że prace nad ułatwieniem podróży trwają i przed latem w tej sprawie "będzie więcej jasności".
W kwestii pytań dotyczących praw pasażerów i bonów oferowanych przez firmy po anulowaniu rezerwacji komisarz poinformował posłów do PE, że prawa pasażerów są chronione, a państwa członkowskie mogą już wspierać swoje firmy turystyczne, zapewniając płynność przedsiębiorstwom w celu zaspokojenia żądań podróżnych dotyczących zwrotu kosztów.
kad
REKLAMA