Belgia: flamandzkie partie wydają na reklamy w internecie najwięcej w Europie

2024-01-27, 19:53

Belgia: flamandzkie partie wydają na reklamy w internecie najwięcej w Europie
Siedziba parlamentu fedealnego Belgii. Belgów w czerwcu czekają potrójne wybory - regionalne, do parlamentu federalnego i do europarlamentu. Foto: Shutterstock.com/Kartouchken

Dwie partie polityczne we Flandrii, niderlandzkojęzycznej części Belgii, wydają najwięcej w Europie na reklamy w mediach społecznościowych.

Chodzi o skrajną prawicę Vlaams Belang oraz o umiarkowanych flamandzkich nacjonalistów z NV-A. Tak wynika z raportu przygotowanego przez grupę AdLens - dziennikarzy, analityków danych i aktywistów.

Belgów w czerwcu czekają potrójne wybory - regionalne, do parlamentu federalnego i do europarlamentu.

Ale już w ubiegłym roku na reklamach na Facebooku czy Instagramie nie oszczędzały dwie partie we Flandrii, cieszące się wysokim poparciem.

Posłuchaj

Flamandzkie partie wydają na reklamy w internecie najwięcej w Europie. Relacja Beaty Płomeckiej z Brukseli (IAR) 0:43
+
Dodaj do playlisty

Duże wydatki

Najwięcej na kampanię w sieci wydawała Vlaams Belang - 1 milion 700 tysięcy euro. Zaledwie kilka tysięcy euro mniej przeznaczyła na ten cel partia NV-A, zostawiając daleko w tyle pozostałe. Na trzecim miejscu znalazła się radykalna lewica, która wydała nieco ponad 600 tysięcy euro, a jeszcze o połowę mniej partia obecnego premiera Belgii, która dołuje w sondażach, czyli flamandzcy liberałowie.

Czytaj też:

IAR/Beata Płomecka/in./

Polecane

Wróć do strony głównej