Amerykańscy reklamodawcy uciekają z rosyjskich TV
Amerykański koncern produkujący napoje gazowane wycofał z rosyjskich stacji telewizyjnych swoje reklamy. Był jednym z największych reklamodawców w tych mediach.
2014-08-06, 08:15
Posłuchaj
Firma zdecydowała się zerwać kontrakty, w związku z sankcjami nałożonymi na jednego z rosyjskich oligarchów Jurija Kowalczuka. Według "Kommiersanta”, reklamy popularnych napojów znikną z tych stacji, które są finansowo związane z biznesmenem i bankiem "Rossija”. Chodzi między innymi o: REN TV i "Piatoj Kanał”.
Największe amerykańskie stacje telewizyjne i gazety nie przyjęły również zaproszenia władz Rosji, aby odwiedzić ukraińskich żołnierzy którzy schronili się po stronie rosyjskiej.
We wtorek prezydent Rosji polecił ministrom przygotowanie odpowiedzi na zachodnie sankcje. Jak zaznaczył Władimir Putin, retorsje nie powinny zaszkodzić rodzimej gospodarce.
Prezydent oświadczył, że producenci w różnych krajach powinni funkcjonować w jednakowym środowisku konkurencyjnym, co - jak zaznaczył - jest zgodne z interesami bezpieczeństwa narodowego państw i zasadami Światowej Organizacji Handlu (WTO).
REKLAMA
Zobacz serwis specjalny: KRYZYS UKRAIŃSKI>>>
IAR/iz
REKLAMA