II linia metra: Dworzec Wileński przeszedł kontrolę nadzoru budowlanego

Stacja II linii metra Dworzec Wileński może zostać oddana do użytku. Nadzór budowlany zakończył tam kontrolę i nie znalazł uchybień.

2015-02-13, 14:34

II linia metra: Dworzec Wileński przeszedł kontrolę nadzoru budowlanego
Stacja II linii metra Dworzec Wileński. Foto: metro.waw.pl

Inspektorzy przeprowadzili tzw. kontrolę obowiązkową, czyli sprawdzenie w terenie wykonanych robót, w tym zgodności z pozwoleniem na budowę. Kontrola wypadła pomyślnie. W piątek została wydana decyzja o pozwoleniu na użytkowanie, którą osobiście odebrał przedstawiciel inwestora.

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie wydawał dla wszystkich obiektów II linii metra odrębne pozwolenia na użytkowanie. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego Jaromir Grabowski powiedział, że odbiory dokonywane przez nadzór budowlany być może zakończą się jeszcze w lutym. - Jest to jeszcze możliwe, jeśli na początku przyszłego tygodnia dostaniemy uzupełnioną dokumentację w pozostałych stacjach - powiedział Grabowski. Nie wskazał, która stacja jest następna w kolejce do sprawdzenia przez nadzór budowlany.

Po zakończeniu pracy przez kontrolerów, przez około dwa tygodnie prowadzone będą jeszcze jazdy testowe.

Pierwszą stacją, która na początku lutego pomyślnie przeszła kontrolę inspektorów i uzyskała pozwolenie na użytkowanie, była stacja Rondo Daszyńskiego. To tam 2 grudnia ub. roku doszło do pożaru akumulatorów. Ratusz tłumaczył, że to zdarzenie miało wpływ na opóźnienie oddania do użytku II linii metra. W listopadzie ub.r. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia ub. roku.

REKLAMA

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

PAP/fc

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej