Katastrofa samolotu w Indonezji. Na pokładzie było pół mln dolarów

Indonezyjski samolot, który rozbił się w niedzielę w prowincji Papua na wyspie Nowa Gwinea, przewoził 6,5 mld rupii w gotówce (ok. 470 tys. dolarów) dla ubogich rodzin w tej wschodniej prowincji Indonezji - poinformowały w poniedziałek władze.

2015-08-17, 11:31

Katastrofa samolotu w Indonezji. Na pokładzie było pół mln dolarów

Posłuchaj

Zlokalizowano wrak samolotu Trigana Air. Relacja Tomasza Sajewicza z Katmandu (IAR)
+
Dodaj do playlisty

- Czterech naszych pracowników przewoziło pieniądze - oświadczył rzecznik indonezyjskiej poczty Abu Sofjan. Pieniądze znajdowały się w czterech workach i miały zostać rozdzielone między ubogich mieszkańców wiosek.

Jak dodał rzecznik, słaba infrastruktura w tej prowincji Indonezji powoduje, że pieniądze często dostarczane są w gotówce drogą powietrzną.

Samolot ATR42-300 leciał z Jayapury, głównego miasta prowincji Papua, do Oksibil na południu tej prowincji. Jest to krótka trasa, na której lot trwa ok. 40 minut. Wrak samolotu znaleźli mieszkańcy jednej z wiosek. Według ich relacji maszyna rozbiła się o zbocze górskie.

Zlokalizowamo wrak

W indonezyjskiej części Nowej Gwinei zlokalizowano wrak samolotu linii Trigana Air, który wczoraj w trakcie krótkiego lotu wewnątrz wyspy, zniknął z radarów. Maszyna prawdopodobnie rozbiła się o zbocze góry. W niedzielę w tym rejonie panowały trudne warunki atmosferyczne.

REKLAMA

(Źródło: CNN Newsource/x-news)

O katastrofie maszyny już wczoraj informowali mieszkańcy okolicznych miejscowości. W poniedziałek ekipom poszukiwawczym udało się odnaleźć miejsce, w którym samolot linii Trigana Air zakończył swój lot. Na jego pokładzie znajdowały się 54 osoby, w tym 5 dzieci i 5 członków załogi. Miejsce, gdzie spoczywa wrak maszyny jest trudno dostępne.

Akcję ratowniczą utrudnia także zła pogoda. Samolot ATR wystartował z lotniska w Jayapura i godzinę późniejmiał lądować w Oksibil. Na 10 minut przed dotarciem do portu przeznaczenia, utracono kontakt z maszyną. W lipcu tego roku władze Indonezji zapowiedziały kontrole bezpieczeństwa maszyn, które wykorzystywane są na rejsach krajowych. Ze względu na mnogość wysp i trudne warunki geograficzne transport lotniczy jest popularny w Indonezji.

Linie Trigana Air od 2007 roku znajdowały się na tzw. czarnej liście przewoźników Unii Europejskiej.

REKLAMA

PAP/IAR, to

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej