Google Chrome zaczął blokować reklamy we Flashu
Przeglądarka internetowa Chrome od wtorku będzie blokować niektóre reklamy oparte na technologii Adobe Flash - poinformował Google. Ma to przyspieszyć ładowanie się stron, zwiększyć bezpieczeństwo i przedłużyć żywotność baterii w urządzeniach przenośnych.
2015-09-02, 12:27
W Chrome pojawiło się nowe narzędzie, które pauzuje reklamy we Flashu, kliknięcie na reklamę uruchomi ją. Nowa opcja będzie ustawiona jako domyślna, ale można ją wyłączyć.
Wprowadzona przez Google zmiana oznacza, że wielu reklamodawców najprawdopodobniej odejdzie od tego formatu - zauważa "Wall Street Journal". Google sugeruje, by przerzucili się na HMTL5, język używany do tworzenia stron internetowych, który działa na wielu urządzeniach i oferuje podobną funkcjonalność, ale nie działa tak spowalniająco jak Flash.
Wiele koncernów technologicznych zwróciło się przeciwko technologii Flash, argumentując, że spowalnia ona działanie witryn internetowych i stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa. Wielu hakerów wykorzystuje banery, okienka pop-up i krótkie filmiki we Flashu do rozsyłania złośliwych wirusów i przejmowania kontroli nad zainfekowanymi komputerami.
Właśnie przez problemy z bezpieczeństwem Mozilla na początku czerwca wprowadziła automatyczną blokadę reklam we Flashu w swojej przeglądarce Firefox. Jako pierwszy zrobił to Apple, który zablokował ten format na urządzeniach przenośnych już w 2010 r.
REKLAMA
Jak wynika z danych firmy Sizmek, zajmującej się dystrybucją danych w internecie, w pierwszym kwartale 2015 r. na Chrome przypadało ok. 36 proc. wszystkich reklam wyświetlanych we Flashu.
mr
REKLAMA