Nowoczesne pociągi metra niszczą szyny? Spór z producentem
Warszawskie metro bije się z producentem pociągów Inspiro, którym jest konsorcjum firm Siemens - Newag. Zarząd metra zarzuca producentowi, że podwozie pociągów jest niedostosowane do torowiska, przez co koła niszczą szyny.
2015-09-21, 20:40
Posłuchaj
Dowodem na to ma być ekspertyza wykonana przez specjalistów z Politechniki Warszawskiej. Marek Sokołowski z zarządu metra nie ma wątpliwości, że wina leży po stronie producenta wagonów. Podkreśla, że zużycie infrastruktury wzrosło kilkukrotnie po wprowadzeniu Inspiro do regularnej eksploatacji. Na razie metro ratuje sytuację dodatkowym smarowaniem, ale zwraca uwagę, że są to też dodatkowe koszty. Marek Sokołowski zapewnia jednocześnie, że usterki nie są zagrożeniem dla pasażerów.
Warszawskie Metro oczekuje, że firma naprawi wadliwą konstrukcję podwozia. Producent nie chce się jednak na to zgodzić i twierdzi, że przyczyną szybkiego zużywania się szyn jest wadliwy stop, z którego są wykonane. Producent podważa także wyniki ekspertyzy Politechniki Warszawskiej. Według niego metodologia badań jest wadliwa.
Pociągi Inspiro to najnowszy nabytek metra. W całości obsługują centralny odcinek drugiej linii. Pasażerowie korzystają z tych pociągów także na pierwszej linii.
IAR/fc
REKLAMA
REKLAMA