Warszawa: kładka pieszo-rowerowa pod mostem Łazienkowskim w wakacje 2017 roku
We wtorek przedstawiciele władz miasta podpisali umowę na projekt i budowę z wykonawcą wybranym w przetargu. Inwestycja będzie kosztowała 13,5 mln zł.
2016-04-12, 20:20
Najkorzystniejszą ofertę złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty w konsorcjum z firmą Intop Warszawa.
- Udało się wybrać wykonawcę solidnego, wykonawcę, który od wielu lat współpracuje z nami przy utrzymaniu obiektów mostowych. Zmieściliśmy się w pieniądzach, które na ten cel posiadaliśmy. W przyszłym roku, w wakacje, ta infrastruktura rowerowa będzie do wykorzystania - powiedział dyrektor stołecznego Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski.
Według planów pieszo-rowerowa przeprawa przez Wisłę będzie kilkusetmetrową stalową konstrukcją podwieszoną pod mostem Łazienkowskim. Kładka będzie miała szerokość 3,4 m, zostanie podwieszona poniżej pomostu przeprawy, a jej nachylenia nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa zostanie wyposażona w nowe oświetlenie.
Powstaną dwie takie kładki - po północnej i południowej stronie mostu. Jedna ma być dostępna dla pieszych i rowerzystów, druga tylko dla rowerzystów. Na lewym brzegu Wisły połączą się z drogami rowerowymi na Cyplu Czerniakowskim, a na praskim brzegu - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie także dodatkowa kładka nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej), która połączy się z wybudowaną właśnie drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod ewentualną przyszłą rampę, pozwalającą dostać się na plaże i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły.
Szczegółowy projekt kładki opracowany zgodnie z koncepcją firmy Transprojekt-Warszawa powinien być gotowy jesienią 2016 roku.
***
Do przetargu na zaprojektowanie i budowę kładki pod mostem Łazienkowskim zgłosiło się pięć firm. Oprócz kryterium ceny wpływ na ocenę końcową miał również termin wykonania kładki oraz okres gwarancji. Wszystkie podmioty, startujące w przetargu, zaoferowały 10-letni okres gwarancyjny i ostateczny termin zakończenia prac na 27 lipca 2017 roku. Kryterium rozstrzygającym była więc cena.
PAP, kk