UOKiK ukarał spółkę Kredyty-Chwilówki. Prawie pół miliona kary

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę Kredyty-Chwilówki za reklamy, które mogły wywołać u odbiorcy błędne wrażenie pewności uzyskania kredytu.

2016-09-20, 13:10

UOKiK ukarał spółkę Kredyty-Chwilówki. Prawie pół miliona kary
. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

Karolina Jacuk z Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów UOKiK o powodach nałożenia kary na Kredyty-Chwilówki (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Firma reklamowała swoje usługi hasłami: "Bez BIK" oraz "Bez sprawdzania historii kredytowej". UOKiK wyjaśnia, że taka reklama sugerowała, że pożyczkodawca nie sprawdza zdolności kredytowej konsumenta, podczas, gdy taki obowiązek nakłada na niego prawo.

UOKiK stwierdził też, że spółka zbyt późno przekazywała klientom formularz informacyjny. Uniemożliwiało to porównanie ofert różnych pożyczkodawców i wybranie najkorzystniejszej. Brakowało też informacji o tym, że spółka Kredyty-Chwilówki jest pośrednikiem finansowym. W rezultacie konsument mógł być przekonany, że ma do czynienia z kredytodawcą.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Urząd nałożył na firmę karę w wysokości ponad 470 tysięcy złotych. Decyzja nie jest ostateczna i przedsiębiorca może się od niej odwołać do sądu.

IAR/fc

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej