UOKiK przyjrzy się operatorom komórkowym. Chodzi o doładowania telefonu

Brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznacza, że przepadają niewykorzystane środki. Postępowania wszczęte przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykażą, czy czterej najwięksi operatorzy telekomunikacyjni naruszyli prawo. Kontrola dotyczy Orange Polska, P4 (operator Play), Polkomtel (operator Plus) oraz T-Mobile Polska.

2016-09-26, 13:07

UOKiK przyjrzy się operatorom komórkowym. Chodzi o doładowania telefonu

Posłuchaj

Prezes UOKiK Marek Niechciał o praktykach operatorów
+
Dodaj do playlisty

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał ma wątpliwości związane z faktem, że operatorzy po upływie ważności konta, nie zwracają konsumentom niewykorzystanych. Przykładowo: jeżeli konsument doładuje konto na kwotę 25 zł, to może wykonywać połączenia przez 25 dni. Jeżeli nie wykupi ponownego doładowania, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia. Może to utrudniać konsumentom skorzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług. "Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych - podkreśla Marek Niechciał.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dodaje, że z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta Działania operatorów budzą wątpliwości tym bardziej, że w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.

Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy może zakończyć się wydaniem decyzji zakazującej stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nałożeniem kary pieniężnej w wysokości do 10 procent obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary.

IAR

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej