Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad projektem ustawy, który zabezpieczy klientów przed SMS-owymi naciągaczami
Trwają konsultacje dotyczące zmiany prawa telekomunikacyjnego. Chodzi o wymogi prawne, które "ubezpieczyłyby" klientów przed usługami premium przed SMS-owymi naciągaczami, którzy pobierają wysokie opłaty wykorzystując nieuwagę i naiwność - podaje bankier.pl.
2017-07-10, 17:20
Nowe prawo ma być swoistym orężem przeciw internetowym złodziejom, którzy w treściach SMS-ów przekazują np. że dany użytkownik wygrał konkurs.
W ustawie ma znaleźć się zapis o obowiązku informowania klientów abonamentowych o przekroczeniu kwoty zobowiązania także włączając w to usługi premium. Jeśli prawo wejdzie w życie każdy klient będzie mógł sam ustawić limit na usługi premium z firmą telekomunikacyjną.
Ministerstwo Cyfryzacji uzasadnia swój projekt wolą ochrony abonentów przed oszustami. Będzie to działać w ten sposób, że po wyrażeniu woli klienta na skorzystanie z usługi premium, dostawca będzie musiał pozyskać jeszcze jedną zgodę od klienta.
"W przypadku gdy usługa o podwyższonej opłacie świadczona jest w sposób powtarzalny na podstawie uprzedniego oświadczenia woli abonenta, jej dostawca jest obowiązany uzyskać zgodę abonenta na świadczenie usługi o podwyższonej opłacie bezpośrednio przed rozpoczęciem jej świadczenia" - taki zapis znajduje się w projekcie.
REKLAMA
dcz/bankier.pl
REKLAMA