Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad projektem ustawy, który zabezpieczy klientów przed SMS-owymi naciągaczami

Trwają konsultacje dotyczące zmiany prawa telekomunikacyjnego. Chodzi o wymogi prawne, które "ubezpieczyłyby" klientów przed usługami premium przed SMS-owymi naciągaczami, którzy pobierają wysokie opłaty wykorzystując nieuwagę i naiwność - podaje bankier.pl. 

2017-07-10, 17:20

Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad projektem ustawy, który zabezpieczy klientów przed SMS-owymi naciągaczami
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Adrianna Calvo/pexels/CC

Nowe prawo ma być swoistym orężem przeciw internetowym złodziejom, którzy w treściach SMS-ów przekazują np. że dany użytkownik wygrał konkurs.

W ustawie ma znaleźć się zapis o obowiązku informowania klientów abonamentowych o przekroczeniu kwoty zobowiązania także włączając w to usługi premium. Jeśli prawo wejdzie w życie każdy klient będzie mógł sam ustawić limit na usługi premium z firmą telekomunikacyjną. 

Ministerstwo Cyfryzacji uzasadnia swój projekt  wolą ochrony abonentów przed oszustami. Będzie to działać w ten sposób, że po wyrażeniu woli klienta na skorzystanie z usługi premium, dostawca będzie musiał pozyskać jeszcze jedną zgodę od klienta.

"W przypadku gdy usługa o podwyższonej opłacie świadczona jest w sposób powtarzalny na podstawie uprzedniego oświadczenia woli abonenta, jej dostawca jest obowiązany uzyskać zgodę abonenta na świadczenie usługi o podwyższonej opłacie bezpośrednio przed rozpoczęciem jej świadczenia" - taki zapis znajduje się w projekcie.  

REKLAMA

dcz/bankier.pl

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej