Kontrowersyjna reklama Tigera. Fundacja chce pozwać agencję J.Walter Thompson

Maciej Świrski założyciel Fundacji Reduta Dobrego Imienia zapowiedział podjęcie kroków prawnych przeciwko agencji J.Walter Thompson, która przygotowała kontrowersyjną reklamę napoju energetycznego Tiger. Wbrew wcześniejszym informacjom, druga agencja wymieniana w kontekście reklamy - agencja Brasil, nie miała z jej przygotowaniem nic wspólnego - dodaje Maciej Świrski. 

2017-08-10, 12:17

Kontrowersyjna reklama Tigera. Fundacja chce pozwać agencję J.Walter Thompson
Kontrowersyjny post, który pojawił się 1 sierpnia br. na profilu marki Tiger na Instagramie, został usunięty. Foto: Instagram/TigerEnergyDrink

1 sierpnia, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na jednym z kont Tigera w mediach społecznościowych pojawiła się grafika z obraźliwym gestem i napisem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie"

Maciej Świrski powiedział, że w Powstaniu Warszawskim zginął jego wuj Zygfryd Maria Urbanyi pseudonim Juliusz, dowódca oddziału AK "Tygrysy Woli". Podkreślił przy tym, że firma odpowiedzialna za tę reklamę J.Walter Thompson - naruszyła dobra osobiste jego, jego wuja, a także innych bliskich powstańców warszawskich. Jak mówił, prawo do czci jest jednym z podstawowych dóbr osobistych, dlatego zdecydował się na wystąpienie na drogę sądową.

Maciej Świrski zwrócił uwagę, że to kolejny w ostatnich latach przypadek, gdy w sieci publikowana jest nietrafiona, skandaliczna reklama, odwołująca się do polskiej historii.

REKLAMA

Przeprosiny firmy Maspex

Przypomniał sprawę, gdy w reklamie wódki pojawiło się zdjęcie mężczyzny zabitego przez ZOMO. Rozmówca IAR zaznaczył, że zjawisko jest niepokojące, zwłaszcza jeśli przyjmiemy, że ktoś takie reklamy publikuje celowo, a nie z powodu ignorancji historycznej. "Aż trudno sobie wyobrazić, że być może tego rodzaju działania są robione w sposób świadomy, by uderzyć w polski kod kulturowy, w polską tożsamość i wrażliwość, by wywołać skandal zwracający uwagę na produkt. Na tego rodzaju postępowanie nie ma zgody" - powiedział.

Producent Tigera, firma Maspex, przeprosiła już za reklamę i poinformowała o przekazaniu pół miliona złotych na zbiórkę na rzecz powstańców warszawskich. Przeprosiła także sama agencja J.Walter Thompson, która odpowiada za prowadzenie kont marki Tiger w mediach społecznościowych. Prezes agencji zapowiedziała jednocześnie wyciągnięcie konsekwencji wobec osób, które opublikowały reklamę. Jak podał portal wirtualnemedia.pl, te osoby zostały już zwolnione z pracy.

koz

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej