Do świąt jeszcze cztery miesiące, ale resort obrony już przymierza się do choinkowych ozdób
Ryngraf z orłem z godła Polski, krówki reklamowe, bombki choinkowe. Przetarg na wykonanie i dostawę między innymi takich materiałów promocyjnych ogłosiło Ministerstwo Obrony Narodowej.
2017-09-07, 20:29
W ogłoszeniu o zamówieniu czytamy, że na gadżety promocyjne resort obrony przeznaczy 858 833,33 zł. Na krytykę opozycji MON odpowiada, że "za rządów PO-PSL resort zainwestował w 16 ton krówek i 24 tysiące bombek".
MON deklaruje, że na same ciągutki jest gotów przeznaczyć 97 tys. zł. Ryngraf z godłem to skromniejsza inwestycja – jedynie 24 tys. zł. Do świąt jeszcze cztery miesiące, ale resort obrony działa zapobiegawczo i już przymierza się do choinkowych ozdób. Na bombki przeznaczy 159 tys. zł.
Przy doborze suwenirów, na których produkcję przetarg trwa, Ministerstwo Obrony Narodowej postawiło na różnorodność. Kalendarze książkowe na rok 2018 (niemal 148 tys. zł.), pamięć USB (67 tys. zł), smycze reklamowe (33 tys. zł), czy stalowe kubki (38 tys. zł) to tylko niektóre z zamawianych przez MON gadżetów.
W trosce o promocję symboli narodowych w życiu codziennym resort Antoniego Macierewicza zainwestuje także w pióra wieczne z flagą biało-czerwoną (189 tys. zł.)., czy plakiety okolicznościowe z atrybutami Ministerstwa Obrony Narodowej (43 tys. zł).
REKLAMA
W przetargu nie zabrakło także artykułów pierwszej potrzeby, jak torby papierowe (110 tys. zł), plastikowe długopisy (19 tys. zł), czy kabel ładujący 5w1 (88 tys. zł.).
Ogłoszony przetarg wywołał mnóstwo komentarzy mediów i polityków. Na oskarżenia o niegospodarność, MON wytknęło koalicji PO-PSL, że historia krówek i bombek w MON ciągnie się od lat. W latach 2007-2015 resort obrony zainwestował w 16 ton krówek i 24 tysiące bombek choinkowych – czytamy na Twitterze ministerstwa.
ksem/
REKLAMA