Pierwszy egzamin trudny, ale bez znaczenia

Prawie 390 tysięcy uczniów szóstych klas pisało sprawdzian mający pokazać, jak przyswoili sobie wiedzę ogólną przed pójściem do gimnazjum. Wyniki sprawdzianu nie będą miały jednak wpływu na dalszy przebieg edukacji.

2010-04-08, 14:30

Pierwszy egzamin trudny, ale bez znaczenia

Rzeczniczka Śląskiego Kuratorium Oświaty Anna Wietrzyk powiedziała, że sprawdzeniu podlegała umiejętność pisania, czytania, czytania ze zrozumieniem, a także wykorzystanie w praktyce wiedzy zdobytej w szkole. Uczniowie twierdzą, że ich pierwszy w życiu poważny egzamin był trudniejszy, niż się spodziewali, ale sobie poradzili. Trzeba było między innymi przeczytać tekst i odpowiedzieć na dotyczące go pytania, a także opisać osobę, która odniosła sukces. Były też zadania z matematyki. Wyniki sprawdzianu będą znane za kilka tygodni.

Dyrektorzy szkół podchodzą jednak do sprawdzianu z rezerwą. Dyrektor szkoły podstawowej numer 13 w Olsztynie Leszek Kirzenkowski powiedział, że wyniki sprawdzianu nie wpływają na ocenę szkół przez władze - placówki, których uczniowie osiągają dobre wyniki, nie otrzymają na przykład większych środków. Nie wyciąga się też wniosków z wyników sprawdzianu, dotyczących na przykład sposobów pomagania słabszym uczniom czy liczby tworzonych klas gimnazjalnych.

Zdaniem dyrektora Kirzenkowskiego, sprawdzian w obecnej postaci mija się z celem.
rr, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej