Uważaj na przedświąteczne sztuczki marketerów

W galeriach handlowych już można odczuć świąteczną atmosferę.

2009-11-28, 08:49

Uważaj na przedświąteczne sztuczki marketerów

Posłuchaj

+
Dodaj do playlisty

Święta Bożego Narodzenia za niespełna miesiąc, a w galeriach handlowych już można odczuć świąteczną atmosferę. Specjaliści od marketingu starają się w ten sposób zachęcić nas do większych zakupów.

Beata Sadowska reprezentująca jedną z najpopularniejszych galerii w stolicy mówi, że świąteczne stoiska, specjalna muzyka i ozdobiona elewacja zewnętrzna pojawią się najpóźniej w poniedziałek.

W okresie przedświątecznym w galeriach handlowych ruch wzmaga się o 20 do 30 procent. Według szacunków, Polacy wydadzą na święta około 20 miliardów złotych. Jedno gospodarstwo domowe wyda więc średnio półtora tysiąca złotych, z czego połowę na prezenty.

Handlowcy walczą dużo ostrzej o nasze pieniądze już pod koniec listopada. Doktor Agnieszka Wilczak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego tłumaczy, że namawiają nas w ten sposób, aby na zakupy świąteczne przeznaczyć część listopadowej pensji.

REKLAMA

Dodaje, że atmosfera którą tworzą marketerzy w czasie świąt w galeriach handlowych, sprzyja robieniu większych zakupów. Badania wskazują, że chociażby świąteczna muzyka przekłada się na większą skłonność do robienia zakupów.

Managerowie jednej z największych galerii handlowych w stolicy szacują, że kryzys gospodarczy nie spowodował spadku ilości klientów. Szacują, że tylko w grudniu odwiedzi je dwa miliony ludzi.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej