Przedsiębiorcy coraz częściej oszukują w reklamach
Świadczą o tym liczne prowadzone postępowania o wprowadzanie w błąd konsumentów. Sytuacji nie poprawiają nawet kary finansowe, jakie na przedsiębiorców nakłada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2010-04-09, 13:35
Posłuchaj
Dodaj do playlisty
Agnieszka Majchrzak z UOKiKu zwraca uwagę, że producenci stosują różne metody wprowadzania klientów w błąd. Z jednej strony są to hasła reklamowe, które podają nieprawdziwe informacje, ale również informacje, czy grafika na opakowaniach produktów.
Wykrycie kłamliwej reklamy może być dla przedsiębiorcy bardzo kosztowne. Za wprowadzanie konsumentów w błąd UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 procent przychodu firmy w roku poprzedzającym jej nałożenie.
kg,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)
REKLAMA
REKLAMA