Dannon zapłaci 21 mln $ odszkodowania

Firma Dannon zapłaci za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive.

2010-12-16, 03:40

Dannon zapłaci 21 mln $ odszkodowania
. Foto: Glow Images/East News

Firma Dannon zapłaci 21 mln dolarów tytułem odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive. Odszkodowanie jest elementem ugody pozasądowej zawartej z władzami stanowymi i federalnymi.

Reklamy firmy Dannon głosiły, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive podnosi odporność organizmu.

Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że nie ma wystarczających danych naukowych na poparcie zawierających takie informacje tekstów promocyjnych, zamieszczanych na opakowaniach produktów oraz w ich reklamach.

39 stanów przeciw Dannonowi

Komisja podała, że zawarła ugodę z firmą Dannon. Podkreśliła też, że Dannonowi nie wolno było posługiwać się w celach promocyjnych informacjami, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA).

REKLAMA

Prokuratorzy generalni z 39 stanów ogłosili, że Dannon wypłaci 21 mln dol. odszkodowania w ramach ugody pozasądowej. Postępowanie 39 stanów przeciw Dannonowi, któremu przewodzili prokuratorzy z Oregonu (zachód) i Tennessee (środkowy wschód), doprowadziło do największej w historii ugody między producentem żywności a oskarżycielami reprezentującymi wiele stanów.

- Konsumenci chcą i mają prawdo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia - powiedział szef FTC Jon Leibowitz w oficjalnym oświadczeniu. - Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać, (gdy chodzi) o naukowe dane użyte dla promocji produktu - dodał Leibowitz.

kh

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej