Skąd tyle TIR-ów w stolicy? 10 razy więcej niż autobusów
10 627 pozwoleń na wjazd do Warszawy dla ciężarówek wydał ratusz. Oznacza to, że w godzinach szczytu po stolicy może się poruszać 10 razy więcej tych pojazdów, niż miejskich autobusów.
2011-11-18, 07:38
Wyliczenia przedstawia piątkowe „Życie Warszawy”, które przypomina, że zakaz wjazdu do miasta w godzinach szczytu obowiązuje od 2006 roku. Teoretycznie między 7 a 10 i 16 a 20 ciężarówki z identyfikatorem C16 mogą jeździć, ale Zarząd Dróg Miejskich miał je wydawać tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Tymczasem według danych, które przytacza „ŻW” identyfikatorów tych wydano ponad 10 tysięcy. Dla porównania gazeta pisze, że Miejskie Zakłady Autobusowe w godzinach szczytu mają na ulicach 1090 pojazdów.
- Na terenie Warszawy trwa po prostu dużo budów, które trzeba obsłużyć – tłumaczy rzecznik ZDM, który twierdzi że wiele wniosków jest po selekcji odrzucanych.
Jak stwierdza gazeta, to jednak słabe wytłumaczenie, bo wykonawcy II linii metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim mają 200 identyfikatorów. A nawet jeśli doliczyć inne duże inwestycje w stolicy, to do prawie 11 tys. zezwoleń będzie daleko - ocenia "Życie Warszawy".
REKLAMA
Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
sg
REKLAMA