Polacy w sieci wydają najmniej. Najwięcej zaś...

W zeszłym roku przeciętny brytyjski internauta zakupił w ten sposób 39 artykułów za prawie 1500 funtów.

2012-01-19, 12:00

Polacy w sieci wydają najmniej. Najwięcej zaś...
. Foto: SXC.hu

Posłuchaj

Relacja Grzegorza Drymera (IAR) z Londynu
+
Dodaj do playlisty

Strona internetowa Kelkoo, oferująca porównanie cen towarów i usług, wyliczyła, że wartość internetowych zakupów Brytyjczyków wzrosła w ciągu zeszłego roku o 14% i przewiduje podobny wzrost w tym roku. To prawie czterokrotnie więcej niż ogólny wzrost wydatków na zakupy detaliczne w skali kraju i jeden z czynników kryzysu wielkich i małych sklepów.

Chris Simpson z Kelkoo powiedział londyńskiemu "Guardianowi", że na popularność internetowych zakupów złożyło się wiele czynnikow - powszechność internetu szerokopasmowego, także w połączeniach komórkowych, bezpieczeństwo elektronicznych systemów płatności, wygoda zakupów z domu i recesja, która kazała ludziom szukać najlepszej okazji.

Obecnie w Wielkiej Brytanii zakupy internetowe stanowią już 12% całych obrotów w handlu detalicznym. W Niemczech 9%, a dalej plasują się Szwajcaria i Norwegia. Najmniej kupują w internecie Włosi i Polacy.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

REKLAMA

sg

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej