Jeden procent kosztuje miliony. Oto rekordziści

Krocie na reklamy, które mają zachęcić do wsparcia 1 proc. podatku, wydają organizacje pożytku publicznego - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

2012-10-16, 06:25

Jeden procent kosztuje miliony. Oto rekordziści
. Foto: sxc.hu

Rekordziści na spoty wydali połowę tego, ile zebrali. Przykładowo: Fundacja Rosa zebrała od podatników 6,6 mln zł, ale aż 3,2 mln zł z tej sumy zamiast na realizację celów statutowych poszło na kampanię informacyjną; Fundacja Radia ZET wydała ponad 1 mln zł na reklamę, czyli ok. 47 proc. tego, ile trafiło z 1 proc. podatku.

Jak tłumaczy Małgorzata Borowska ze stowarzyszenia Klon/Jawor i serwisu NGO.pl, takie wydatki mają o tyle sens, że znaczna część podatników przekazuje 1 proc. pod wpływem impulsu, a nie chłodnej refleksji. Dają tej OPP, której ogłoszenie czy spot ostatnio widzieli - mówi.
Mimo sporych nakładów na promocję OPP wychodzą na swoje, bo z roku na rok rośnie suma datków przekazywanych w ramach 1 proc., a reklamy zwykle okazują się skuteczne.
Ale zdarzają się sytuacje odwrotne, np. Centrum Badań i Innowacji Pro-Akademia wydało prawie 12,3 tys. zł na kampanię reklamową, ale później zyskało zaledwie 151,5 zł z 1 proc.

tj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej