Dlaczego polskie autostrady są droższe od niemieckich?

Branżowi eksperci wyliczyli, że kilometr szybkiej trasy może być o blisko 7 milionów złotych tańszy, jeśli zaczniemy budować, zgodnie z niemieckimi standardami - pisze "Puls Biznesu".

2013-07-29, 09:34

Dlaczego polskie autostrady są droższe od niemieckich?
Autostrada A2 przebiega równoleżnikowo przez centralne obszary Polski i stanowi fragment drogi międzynarodowej E30. Foto: Wikipedia/CC/Acubens

Specjaliści polski sposób budowania autostrad nazywają "bizantyjskim". Wskazują na takie kosztowne i niepotrzebne rozwiązania, jak budowa autostrady, mającej po dwa pasy ruchu w jedną stronę i pozostawianie rezerwy na trzeci pas. Takie budowanie ma sens, jeśli w ciągu 10 - 15 lat konieczne będzie uruchomienie trzeciego pasa. Prognozy pokazują natomiast, że na większości odcinków nastąpi to później. Wówczas wiele wykonywanych obecnie robót trzeba będzie zacząć od początku - czytamy w gazecie.
Według GDDKiA, koszt budowy kilometra autostrady wynosi w Polsce 9,60 milionów euro. W Niemczech - 8,24 milionów euro - dodaje "Puls Biznesu".

pp/IAR

Galeria: dzień na zdjęciach >>>

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej