X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Giro d'Italia 2019: Rafał Majka wraca do Włoch. Tegoroczny wyścig nie ma faworyta

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2019 09:00
W sobotę w Bolonii rozpocznie się 102. edycja pierwszego z trzech najważniejszych wieloetapowych wyścigów kolarskich - Giro d'Italia. Liderem grupy Bora-Hansgrohe będzie Rafał Majka, który po raz ostatni ścigał się w Giro przed trzema laty. Nie wystartuje natomiast ubiegłoroczny triumfator Brytyjczyk Chris Froome (Team INEOS). 
Rafał Majka
Rafał Majka Foto: PAP/EPA/JAVIER LIZAT

Majka dotąd trzykrotnie startował w wyścigu dookoła Włoch. Najwyższe, szóste miejsce zajął w 2016 roku. W dwóch kolejnych edycjach nie wziął udziału. 

W porównaniu z ubiegłym rokiem "Zgred" zmienił plany startowe. Tym razem nie weźmie udziału w Tour de France, natomiast pojedzie w Giro i Vuelta a Espana. 

- Mam fajny plan startowy. Podoba mi się wariant bez Tour de France - mówił w marcu, podczas spotkania z dziennikarzami w Warszawie. 

Giro d'Italia jest jedynym z trzech wielkich tourów, na którym Majka nie wygrał dotąd żadnego etapu. Kolarz z Zegartowic deklarował, że jego głównym celem bedzie walka o jak najlepsze miejsce w klasyfikacji generalnej. Wśród pomocników Majki znalazł się Paweł Poljański, jednak dwaj kolarze niemieckiej grupy nie będą jedynymi Polakami w stawce. 

Jedyna polska grupa w World Tour - CCC Team wystawi Kamila Gradka i Łukasza Owsiana. Mimo, że w ekipie zabraknie jej lidera - mistrza olimpijskiego Belga Grega van Avermaeta, zespół, który wraz z początkiem tego sezonu przejął licencję po amerykańskiej BMC, liczy na walkę o etapowe triumfy. W tym kontekście wymienia się Hiszpana Victora de la Parte oraz Holendra Laurensa ten Dama. 

Według bukmacherów, polska grupa nie będzie jednak nadawać tonu rywalizacji. Wszyscy zadają sobie pytanie o nazwiska kolarzy, którzy mogą powalczyć o triumf w klasyfikacji generalnej.

Na liście startowej zabraknie Froome'a, który zwyciężył przed rokiem. W jego grupie nie brakowało ostatnio zawirowań. Po tym jak w grudniu ubiegłego roku Sky ogłosiło rezygnację z finansowania kolarstwa, rozpoczęto gorączkowe poszukiwania nowego inwestora. Ostatecznie został nim brytyjski gigant chemiczny INEOS i od 1 maja zespół zmienił nazwę. 

W pierwszym wielkim tourze pod nową nazwą Brytyjczycy nie zaprezentują się w najmocniejszym składzie. Zabraknie nie tylko Froome'a, ale też ubiegłorocznego triumfatora Tour de France Brytyjczyka Gerainta Thomasa oraz Michała Kwiatkowskiego. Liderem na włoski wyścig miał być młody Kolumbijczyk Egon Bernal, ale na kilka dni przed startem zwycięzca Paryż-Nicea złamał obojczyk. 

Wydaje się więc, że kolarze teamu, który w latach 2012-2018 wygrał aż dziesięć wielkich tourów, tym razem nie będą się liczyć w walce o słynną "maglia rosę". Szansa na kolejny triumf w ojczyźnie otwiera się więc przez Vincenzo Nibalim. Wydaje się, że lider Bahrain-Merida jest jedynym Włochem z szansami na założenie na mecie w Weronie różowej koszulki dla zwycięzcy wyścigu. 

- Jestem bardzo spokojny. Jak zawsze, jestem dobrze przygotowany - zapewnił przed startem Nibali, którego dyrektor sportowy grupy Astana Giuseppe Martinelli porównał niedawno do słynnego Marco Pantaniego. "Rekin z Messyny" dotąd wygrywał Giro w 2013 i 2016 roku. Tym razem chce zrobić wszystko, by utrzymać cykl zwyciężania co trzy lata. 

Innym z kolarzy, którzy mają już na koncie triumf we włoskim wyścigu jest Tom Dumoulin. Holender z grupy Sunweb przed rokiem przegrał tylko z Froome'm. Na korzyść zwycięzcy Giro z 2017 roku przemawia fakt, że wyścig rozpocznie oraz zakończy indywidualna jazda na czas, która jest specjalnością Dumoulina. W sobotę rywalizację rozpocznie ośmiokilometrowy etap w Bolonii, natomiast 2 czerwca wyścig zakończy się etapem w Weronie, podczas którego kolarze będą musieli pokonać 15,6 km. 

Oprócz Nibalego i Dumoulina szerokie grono kandydatów do podium tworzą triumfator zeszłorocznej Vuelty Brytyjczyk Simon Yates (Mitchelton-Scott), Słoweniec Primoz Roglić (Jumbo-Visma), Kolumbijczyk Miguel Angel Lopez (Astana) oraz Ekwadorczyk Richard Carapaz i Hiszpan Mikel Landa (obaj Movistar).

Szczególnie wysoko stoją akcje Roglicia, który niedawno zwyciężył w Tour de Romandie. Znakomity czasowiec w tym sezonie triumfował też w UAE Tour oraz Tirreno-Adriatico. Słoweniec ma w dorobku etapowe wygrane na Giro i TdF, ale podczas wielkich tourów najwyższe miejsce, jakie dotychczas osiągnął, to czwarta lokata podczas ubiegłorocznego Tour de France. Tym razem może być jednak znacznie lepiej. 

Na trasie zaplanowano trzy "czasówki". Trzecią będzie 34,7 km indywidualnej jazdy na czas z metą w San Marino podczas dziewiątego etapu. Nie zabraknie też słynnych podjazdów, takich jak Passo Gavia i Passo del Mortirolo. Oba znajdą się na 16. etapie, z metą w Ponte di Legno. Przełęcz Gavia (2618 m n.p.m.) będzie najwyższym punktem na całej trasie Giro. Ciekawie zapowiada się też 14. etap z Saint-Vincent do Courmayer, położonym u szczytu Mont Blanc. 

Rywalizacja o "maglia rosa" powinna rozstrzygnąć się w ostatnim tygodniu, kiedy to kolarzy czeka ciężka walka w górach. Podczas dziewiętnastego etapu kolarze będą się wspinać do San Martino di Castrozza, a ostatnim górskim wyzwaniem będzie etap do Passo Croce d'Aune.

Godziny startów jazdy indywidualnej na czas:

Pierwszy na trasę ruszy:

1. 191 DUMOULIN Tom 16:50:00 NED SUN

72. 61 MAJKA Rafał POL BOH 18:01:00
138. 66 POLJAŃSKI Paweł 19:07:00 POL BOH
143. 76 OWSIAN Łukasz 19:12:00 POL CCC
165. 74 GRADEK Kamil 19:34:00 POL CCC

Ostatni wyruszy

176. 167 10005587887 PUCCIO Salvatore 19:45:00

Trasa 102. Giro d'Italia:

11.5: 1. etap, Bolonia - San Luca (jazda ind. na czas, 8,2 km)

12.5: 2. etap, Bolonia - Funecchio (200 km)

13.5: 3. etap, Vinci - Orbetello (219 km)

14.5: 4. etap, Orbetello - Frascati (228 km)

15.5: 5. etap, Frascati - Terracina (140 km)

16.5: 6. etap, Cassino - San Giovanni Rotondo (233 km)

17.5: 7. etap, Vasto - L'Aquila (180 km)

18.5: 8. etap, Tortoredo Lido - Pesaro (235 km)

19.5: 9. etap, Riccione - San Marino (jazda ind. na czas, 34,7 km)

20.5: dzień odpoczynku

21.5: 10. etap, Rawenna - Modena (147 km)

22.5: 11. etap, Carpi - Novi Ligure (220 km)

23.5: 12. etap, Cuneo - Pinerolo (146 km)

24.5: 13. etap, Pinerolo - Ceresole Reale (188 km)

25.5: 14. etap, Saint Vincent - Courmayer (135 km)

26.5: 15. etap, Ivrea - Como (237 km)

27.5: dzień odpoczynku

28.5: 16. etap, Lovere - Ponte di Legno (226 km)

29.5: 17. etap, Val di Sole - Anterselva (180 km)

30.5: 18. etap, Valdaora - Santa Maria di Sala (220 km)

31.5: 19. etap, Treviso - San Martino di Castrozza (151 km)

01.6: 20. etap, Feltre - Croce d'Aune (193 km)

02.6: 21. etap, Werona - Werona (jazda ind. na czas, 15,6 km)

Pawel Majewski, PolskieRadio24.pl

 


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kolarstwo: wideoweryfikacja w najważniejszych wyścigach już od tego sezonu

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2018 22:02
Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) podjęła podczas spotkania w holenderskim Valkenburgu decyzje o wprowadzeniu funkcji komisarza ds. wideoweryfikacji w najważniejszych wyścigach szosowych już od sezonu 2018.
rozwiń zwiń