DTM: drugi weekend na Lausitzring. Kubica powalczy o pierwsze punkty
W nadchodzący weekend na niemieckim torze Lausitzring zostanie rozegrana trzecia w sezonie runda wyścigowej serii DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Na starcie stanie Robert Kubica, kierowca zespołu Orlen Team ART.
2020-08-21, 09:00
- Liderem klasyfikacji generalnej sezonu DTM jest Nico Mueller (Audi). W klasyfikacji producentów pewnie prowadzi Audi przed BMW
- Robert Kubica nie ma jeszcze na swoim koncie punktów w nowej serii
- Kolejne wyścigi odbędą się w Assen (Holandia) - 4-6 września
- Kalendarz na sezon 2020 obejmuje 18 wyścigów
Tegoroczna pierwsza runda DTM odbyła się w pierwszy weekend sierpnia na belgijskim torze Spa-Francorchamps. W obu wyścigach Kubica plasował się na 14. pozycji i nie zdobył punktów do klasyfikacji generalnej.
Powiązany Artykuł
DTM: Kubica poprawił się na Lausitzring. Triumf lidera klasyfikacji generalnej
W ostatni weekend na torze Lausitzring kierowca Orlen team Art dwa razy plasował się już na pozycji 13. Pierwszy wyścig w sobotę wygrał Szwajcar Nico Mueller (Audi RS 5 DTM), w drugim niedzielnym triumfował Niemiec Rene Rast (Audi RS 5 DTM).
W klasyfikacji generalnej cyklu po dwóch rundach i czterech wyścigach prowadzi Mueller - 100 pkt, drugi jest Rast - 61 pkt, a trzeci Holender Robin Frijns (Audi RS 5 DTM) - 58 pkt. Kubica na razie nie zapunktował.
W sezonie 2020 w serii DTM zaplanowane jest dziewięć wyścigowych weekendów. W każdym kierowcy startują po dwa razy - w sobotę i niedzielę. Dodatkowo przed każdym przeprowadzane są kwalifikacje.
EuroSpeedway Lausitz to tor wyścigowy położony w pobliżu miejscowości Klettwitz w Brandenburgii we wschodnich Niemczech, niedaleko granicy z Polską i Czechami. Obiekt powstał w 2000 roku, można na nim rozgrywać wyścigi na dwóch dystansach. Pierwszy w tzw. krótkiej konfiguracji "Sprint" ma długość 3,5 km, drugi "Grand Prix" ma 4,6 km. Właśnie na takim mają walczyć kierowcy w drugim weekendzie wyścigowy na tym torze.
Choć tor zaprojektowano i zbudowano zgodnie ze wszystkimi normami bezpieczeństwa, doszło na nim już do trzech poważnych wypadków. 26 kwietnia 2001 były kierowca Formuły 1 Michele Alboreto zginął podczas testów prototypu Audi R8. Tydzień później 3 maja w kolejnym wypadku zginął inny zawodnik.
Natomiast 15 września 2001 podczas wyścigu serii Champ Car doszło do kolizji, w której ciężkich obrażeń doznał były kierowca F1 Włoch Alex Zanardi. Prowadzony przez niego bolid zderzył się z pojazdem Kanadyjczyka Aleksa Taglianiego. Włoch w stanie bardzo ciężkim został przewieziony do szpitala w Berlinie, gdzie amputowano mu obie nogi.
Powiązany Artykuł
DTM: mocny finisz Kubicy w wyścigu na Lausitzring. Polak wciąż bez punktów w "generalce"
- KALENDARZ DTM w sezonie 2020
- DTM: Robert Kubica przybliża tajniki serii wyścigowej [WIDEO]
- Robert Kubica w DTM. Czym charakteryzuje się nowa seria Polaka?
- Kubica wciąż ma ten żar F1? "Potrafi to robić garstka ludzi" [NASZ WYWIAD]
- DTM: przyszłość serii Kubicy poważnie zagrożona
- DTM: debiutancki wyścig za Robertem Kubicą. Trudne początki Polaka
Seria wyścigowa DTM została utworzona w 1984 roku jako następca DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft). W pierwszym sezonie uczestniczyło sześć ekip: Rover, BMW, Alfa Romeo, Ford, Chevrolet oraz Volvo. Po dwóch latach dołączyli nowi konstruktorzy, w tym Audi oraz Mercedes.
W 2014 roku DTM połączyło się z japońską serią Super GT. Poważne problemy, chyba największe w historii serii, pojawiły się w DTM pod koniec kwietnia 2020, gdy Audi oficjalnie poinformował, że po tegorocznym sezonie zakończy starty.
Niemiecki koncern potwierdził, że powodem wycofania się z DTM jest projekt bardziej intensywnego zaangażowania się w Formule E. Wpływ na decyzję miał także kryzys związany z pandemią.
W tej sytuacji w sezonie 2021 w serii, o ile zostanie w tym kształcie utrzymana, może zostać tylko jedna ekipa BMW.
Czołówka klasyfikacji generalnej DTM (po 4 z 18 wyścigów):
1. Nico Mueller (Szwajcaria/Audi) 100 pkt
2. Rene Rast (Niemcy/Audi) 61
3. Robin Frijns (Holandia/Audi) 58
4. Jamie Green (W. Brytania/Audi) 34
5. Mike Rockenfeller (Szwajcaria/Audi) 32
6. Marco Wittmann (Niemcy/BMW) 28
Klasyfikacja producentów:
1. Audi 283 pkt
2. BMW 107
REKLAMA