X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Wszyscy zaglądają Idze Świątek do portfela. Warta miliony Polka zostanie "królową ludzkich serc"?

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2020 08:24
Po triumfie w wielkoszlemowym Roland Garros Iga Światek zaliczyła "dwa równe skoki", jak to określił Adam Małysz. W rankingu WTA singlistek i deblistek Polka znacznie poprawiła swoje lokaty. Mistrzyni odnotuje także znaczny skok, jeżeli chodzi o finanse - "sponsorzy powinni szykować miliony złotych".
Iga Świątek z trofeum Roland Garros
Iga Świątek z trofeum Roland GarrosFoto: EPA/Corinne Dubreuil

Za sprawą fenomenalnej postawy Igi Świątek na kortach Rolanda Garrosa, tenis jest na ustach większości polskich fanów sportu. Kibice jednak nie tylko dyskutują o stronie sportowej ogromnego sukcesu Polki, ale także liczą, ile tenisistka może na tym triumfie zarobić.

Iga Świątek team 1200.jpg
Iga Świątek, Piotr Sierzputowski i Daria Abramowicz - mistrzowski team Roland Garros

Zwycięstwo 19-letniej Igi Świątek w Roland Garros jest bowiem nie tylko znaczącym sukcesem sportowym, ale też marketingowym, zwłaszcza że Polka zdominowała rywalki.

"W ostatnich tygodniach jej ekwiwalent reklamowy wzrósł kilkudziesięciokrotnie. Możemy mówić o wartościach rzędu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu milionów złotych" — mówi cytowany w "Pulsie Biznesu" partner zarządzający w Sponsoring Insight Michał Gradzik.

Zdaniem prezesa Sport Management Polska Grzegorza Kity, Iga Świątek już przed ćwierćfinałem stała się na tyle popularna, że warto było zatrudnić ją do reklamy, a pojedyncza kampania w Polsce kosztowałaby około 300 tys. zł.

"Wielu komentatorów wówczas się oburzyło. Tymczasem Iga wygrywała w świetnym stylu kolejne mecze, w mediach było o niej coraz głośniej, a finał obejrzało 2,5 mln widzów, czyli ponad cztery razy więcej niż ćwierćfinał. Jej popularność tak urosła, że w najbliższych tygodniach przeciętny negocjator może pozyskać kontrakt za pojedynczą kampanię reklamową wart 500 tys., a nawet milion złotych" - stwierdził Grzegorz Kita.

W jego ocenie tenisistka ma szansę wyjść poza grupę sponsorów charakterystycznych dla tenisa, czyli banki oraz producentów zegarków i samochodów.

"Może być twarzą marek: odzieżowej, kosmetycznej, popkulturowej, nawet muzycznej. Jest przekonująca dla młodej grupy odbiorców, np. w przedziale 17-24 lata. 

Iga Świątek w rozmowie z Polskim Radiem tuż po finale Roland Garros 2020:

Świątek przegoni Radwańską?

W obecnych czasach kluczowym kanałem komunikacji pomiędzy wielkimi tego świata a ich fanami są media społecznościowe. Tam utrzymują relacje z odbiorcami i to na pokazaniu się na Facebooku czy Instagramie znanego sportowca bardzo często najbardziej zależy przedstawicielom biznesu. Z raportu opracowanego przez ekspertów od badania social mediów z firmy NapoleonCat wynika, że pod względem samych statystyk, Novak Djoković, który ostatnio zaliczył wpadkę wizerunkową trafiając sędzię liniową piłką, mimo wszystko powinien być łakomym kąskiem dla marek pragnących dużego ruchu – co prawda liczba osób śledzących jego profil na Facebooku jest o blisko połowę mniejsza od Federera i Nadala (7 mln u Serba, 15 mln u Szwajcara, 14 mln u Hiszpana), ale kontrowersyjny zawodnik ma zdecydowanie najbardziej zaangażowanych fanów. 

- Polubienie profilu sportowca w social mediach to pewnego rodzaju manifest. Fan pokazuje swoje zaangażowanie i oddaje poparcie osobie, którą ceni za sukcesy, jakie odnosi w świecie sportu - tłumaczy Iwona Polak, Head of Marketing w NapoleonCat. 

Zestawianie wartości marketingowej Igi Świątek z największymi gwiazdami męskiego tenisa na razie nie ma sensu. Nadal, Federer czy Djoković są pod względem rozpoznawalności i zasięgów na poziomie wręcz kosmicznym. Choć trzeba dodać, że Idze Świątek - od startu Roland Garros - na samym Instagramie przybyło 16 500 obserwujących podobny wzrost Polka zaliczyła na Twitterze. 

Z naszych sportowców udało się wejść na podobny poziom jaki osiągnęła wielka tenisowa trójka Nadal-Djoković-Federer, tylko Robertowi Lewandowskiemu. Nawet nasza największa gwiazda tenisowa ostatnich lat, Agnieszka Radwańska, wygląda przy wymienionych zawodnikach niespecjalnie imponująco. Polce też nie udało się przekuć dużej kariery w sporcie na wartość reklamową. Przyszłość pod tym względem wygląda jednak według ekspertów obiecująco.

Pozycję wyjściową do podbicia serc kibiców, a co po części za tym idzie także marketingowców, na całym świecie, ma jednak Iga Świątek. Na naszych oczach pisze się jej historia.

Rok po dotkliwej porażce z Simoną Halep (Roland Garros 2019), na tym samym korcie Świątek rozbiła rozstawioną z numerem jeden rywalkę w stylu godnym największych gwiazd sportu. A wszystko to niedługo po zdaniu matury, jeszcze przed dwudziestymi urodzinami.

Patrząc na spływające na ręce Świątek gratulacje z całego świata, a także zachwyt kibiców stylem, w jakim rozprawiła się z faworytką, widać, że Polka już skradła serca fanów. 

Do tego do niekwestionowanego talentu, Iga oferuje jeszcze skromność. Jeżeli jej rodzina i sztab do tego dołoży współpracę z ekspertami od wizerunku, Iga błyskawicznie może stać się „królową ludzkich serc”. Szczególnie że w kobiecym tenisie po zakończeniu kariery przez Marię Szarapową i przy gasnących gwiazdach sióstr Williams, wiele tych serc będzie szukało nowego obiektu uwielbienia. 

/Puls Biznesu/ArskomSportBroker/ah

Czytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ranking WTA: najwyższe miejsce mistrzyni. Awans Igi Świątek po triumfie w Roland Garros

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 07:58
Zwycięstwo w wielkoszlemowym French Open pozwoliło Idze Świątek awansować z 54. miejsca na 17. w rankingu WTA tenisistek. To najwyższa pozycja w karierze 19-latki. Liderką zestawienia nadal jest Australijka Ashleigh Barty.
rozwiń zwiń