Ile banki wydają na reklamę w Internecie

Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, który porównał wielkość przeznaczonych środków na reklamę w sieci w IV kwartale ubr, znaczące wydatki na reklamę nie gwarantują zainteresowania internautów. Przykładem jest bank PKO BP, który mimo, że wydał na ten cel dwa razy mniej niż BZ WBK, zainteresował swoją ofertą zdecydowanie więcej internautów niż konkurent.

2014-01-28, 06:45

Ile banki wydają na reklamę w Internecie
Znaczące wydatki na reklamę nie zawsze gwarantują zainteresowania internautów.Foto: glowimages.com

Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z IV kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie.

Najwięcej wydał BZ WBK

Najwięcej w badanym okresie na reklamę swoich usług (w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały BZ WBK (50,5 mln złotych) i PKO BP (22,4 mln złotych).

PKO BP wydał mniej, ale osiągnął więcej

Mimo znacznej różnicy wydatków, to PKO BP wzbudziło dużo większe zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci.

Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może być również ING Bank Śląski.

REKLAMA

Tab.1. TOP 10 finansowych reklamodawców Q3 2013r  z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w internecie

Podmiot

wydatki reklamowe w prasie i RTV w Q3 2013r (wg danych admonit)

liczba wzmianek w internecie

REKLAMA

Bank Zachodni WBK

50,5 mln zł

14,3 tys.

PKO Bank Polski S.A.

REKLAMA

35,6 mln zł

17,5 tys.

ING Bank Śląski S.A.

35,5 mln zł

REKLAMA

12 tys.

Bank Millennium S.A.

28,6 mln zł

6,3 tys.

REKLAMA

Vivus Finance

24 mln zł

1,1 tys.

Bank BGŻ

REKLAMA

22 mln zł

6,1 tys.

Santander

16,5 mln zł

REKLAMA

2,8 tys.

Provident

16 mln zł

2,9 tys.

REKLAMA

SKOK Stefczyka

14,3 mln zł

0,6 tys.

Wonga.pl

REKLAMA

12,6 mln zł

0,8 tys.

Instytut Monitorowania Mediów

Najmniej na reklamę wydano w grudniu

W podziale miesięcznym większość reklamodawców najmniejsze nakłady na reklamę poniosła w grudniu. W październiku szczególnie wyróżniają się tu BZ WBK, PKO BP – które wydały odpowiednio prawie 30 mln zł i ponad 19 mln zł., zaś w listopadzie ING Bank Śląski i Bank Millenium – które wydały odpowiednio prawie 16,5 mln zł i ponad 17,5 mln zł.

REKLAMA

Wśród szybkich pożyczek najskuteczniejszy Prowident

Jeśli chodzi o podmioty oferujące szybkie pożyczki, to w IV kwartale najlepsze efekty osiągnął Provident. Internauci ponad 3,5 razy częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl i aż i 4,5 razy częściej niż o Skoku Stefczyka.

Agnieszka Ganclerz, Instytut Monitorowania Mediów,jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej