Pożyteczny Internet dla wszystkich
Internet zawładnął niemal wszystkimi aspektami życia codziennego. Dyskusji i edukacji na temat prężnie rozwijającego się medium służy ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem”.
2014-03-24, 11:23
Posłuchaj
Kampania stanowi ogólnoeuropejską akcję, której koordynatorami są: Telecentre Europe i Neelie Kroes, Wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej i Komisarz Unii ds. Agendy Cyfrowej. Tegoroczna edycja poświęcona jest zagadnieniu używania Internetu jako narzędzia pomocnego w poszukiwaniu pracy i planowaniu przyszłości zawodowej.
Pożyteczny Internet
Internet jest narzędziem bardzo przydatnym, ale trzeba umieć z niego korzystać we właściwy sposób. Jednym z celów kampanii „Tydzień z Internetem” jest właśnie edukacja w zakresie odpowiedniego wykorzystywania zasobów obecnych w Sieci.
– Istnieje spora liczba osób, które korzystają z Internetu w sposób niewłaściwy. Jest także wielu ludzi, którzy w ogóle nie korzystają z Internetu. Problem dotyczy szczególnie osób starszych, które nie posiadają wystarczających umiejętności, by posługiwać się Internetem. Ludzie ci nie uświadamiają sobie nawet swoich potrzeb – wyjaśniała w PR24 Agnieszka Koszowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Internet dla najmłodszych
Kampania skierowana jest także do dzieci, które z Internetem mają kontakt od najmłodszych lat.
REKLAMA
– W tym roku zostały przygotowane trzy scenariusze prowadzenia spotkań. Pierwszy z nich nosi tytuł „Co ze mnie wyrośnie?” i jest adresowany do dzieci w wieku od 6 do 9 lat. Pierwsze spotkania będą miały zabawową formę. Pokazane zostaną możliwe drogi rozwoju młodych ludzi w przyszłości – mówiła Gość PR24.
Internet dla starszych
Kampania „Tydzień z Internetem” to także okazja dla osób starszych, które do tej pory nie korzystały z Internetu lub robiły to w ograniczonym zakresie.
– Osoby starsze w bardzo małym stopniu korzystają z Internetu, co wynika z braku pewnych umiejętności. Nie wiedzą zatem jak bardzo Internet może ułatwić im życie. Kampania skierowana jest szczególnie do takich osób – powiedziała Agnieszka Koszowska.
Tegoroczna, czwarta odsłona kampanii „Tydzień z Internetem” odbywać się będzie w dniach 24-30 marca. Poprzednie edycje gościły ponad 22 tysiące uczestników. Koordynatorem polskiej edycji „Tygodnia z Internetem” jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
REKLAMA
PR24/Grzegorz Maj
REKLAMA