Zaginięcie malezyjskiego boeinga. Do akcji wkroczyły podwodne echolokatory
Ekipy, przeczesujące południową część Oceanu Indyjskiego otrzymały specjalny sprzęt od amerykańskiej Marynarki Wojennej.
2014-04-04, 08:00
Posłuchaj
Zaginiony malezyjski samolot >>> Serwis specjalny
Szef Centrum Koordynacji poszukiwań, Angus Houston, powiedział dziennikarzom, że dwa specjalistyczne urządzenia echolokacyjne, opuszczane pod wodę z pokładu jednostek ratowniczych, mogą ułatwić znalezienie zatopionych szczątków maszyny.
Australijska Marynarka Wojenna rozpoczęła podwodne poszukiwania sygnałów, wysyłanych przez czarne skrzynki malezyjskiego Boeinga z lotu MH 370. Dwa okręty poszukiwawcze, wyposażone w amerykański sprzęt, przeczesują 240 kilometrowe pasy morza, uznane przez ekspertów za najbardziej prawdopodobny obszar katastrofy.
Sprzęt rejestrujący znacznie więcej dźwięków
Urządzenie hydrolokacyjne w kształcie niewielkiego skrzydła, jest holowane za okrętem-bazą na długiej, stalowej linie. Zanurzone głęboko w oceanie rejestruje znacznie więcej dźwięków, niż można usłyszeć z powierzchni morza. W miejscu akcji ocean ma głębokość kilku kilometrów.
REKLAMA
W poszukiwaniach Boeinga uczestniczy 14 samolotów i 9 statków z różnych krajów. Maszyna z 239 osobami na pokładzie zniknęła z ekranów radarowych podczas rejsowego lotu z Kuala Lumpur do Pekinu. Centrum Koordynacyjne zapowiada, że poszukiwania będą trwały do skutku.
Tajemnica lotu MH370
Kluczem do poznania przyczyn zaginięcia i prawdopodobnej katastrofy samolotu jest wydobycie czarnych skrzynek, które jeszcze tylko do 7 kwietnia będą wysyłały sygnały mające pomóc w ich lokalizacji, potem wyczerpią się baterie. Zawierają one m.in. nagrania rozmów z kokpitu, informacje dotyczące parametrów lotu i inne ważne informacje.
Z danych satelitarnych wynika, że maszyna nagle zmieniła kurs i leciała przez co najmniej 7 godzin od ostatniego namiaru jej lotu przez radary. Władze Malezji twierdzą, że Boeing 777 leciał w kierunku południowo zachodnim i wpadł do oceanu, po wyczerpaniu paliwa.
REKLAMA
Różne wersje dotyczące lotu MH370>>>
IAR,PAP,kh
REKLAMA