Jaka będzie przyszłość rynku medialnego w Polsce?

Kwestie dalszego rozwoju naziemnej telewizji i początków cyfryzacji radiofonii zdominują dyskusje podczas konferencji "Przyszłość rynku medialnego w Polsce", która rozpoczęła się w Poznaniu.

2014-04-09, 12:06

Jaka będzie przyszłość rynku medialnego w Polsce?
1 października Polskie Radio rozpoczęło nadawanie w nowej technologii radiofonii cyfrowej DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus). Odbiorniki analogowe wciąż jednak pozostają w użyciu. . Foto: Wojciech Kusiński/Polskie Radio

Posłuchaj

Konferencja „Przyszłość rynku medialnego w Polsce” - relacja Doroty Piotrowskiej (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Pierwszy dzień konferencji organizowanej przy udziale Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przebiega pod hasłem przyszłości polskiego rynku telewizyjnego wobec międzynarodowych planów ograniczenia miejsca dla telewizji naziemnej. Drugi dzień konferencji poświęcony zostanie radiu cyfrowemu, a przyświecać mu będzie hasło „Radio cyfrowe - więcej niż radio”.

Specjaliści z całej Europy będą rozmawiać m.in o doświadczeniach, związanych z wprowadzaniem cyfrowego radia.

W październiku ubiegłego roku Polskie Radio rozpoczęło nadawanie w jakości cyfrowej w Warszawie i na Śląsku, co pozwala na odbiór sygnału cyfrowego ponad siedmiu milionom Polaków (18,6 proc. zasięgu ludnościowego). Proces pokrycia sygnałem największych aglomeracji Polskie Radio planuje zakończyć nie później niż do końca 2015 roku, natomiast pełne pokrycie terytorium kraju nie później niż do końca 2020 roku.
W pierwszym multipleksie cyfrowo można już słuchać ośmiu stacji, tworzonych przez Polskie Radio: Jedynki, Dwójki, Trójki, Czwórki, Zagranicy, PR24, Rytm, Polskie Radio Katowice / Radio dla Ciebie (RDC). W następnych miesiącach sukcesywnie uruchamiane będą nowe kanały. Mają to być Radio Krasnal dla dzieci i młodzieży, Radio Retro wykorzystujące zasoby archiwalne oraz Radio Eureka o nauce, technice i historii.

IAR, bk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej