Pokochaj olej rzepakowy, to jeden z najzdrowszych tłuszczów pochodzenia roślinnego

"Cudze chwalicie, swego nie znacie”... Tak było - może nawet jeszcze trochę jest - z olejem rzepakowym, nazywanym oliwą Północy.

2014-06-11, 15:12

Pokochaj olej rzepakowy, to jeden z najzdrowszych tłuszczów pochodzenia roślinnego

Posłuchaj

O kampanii Pokochaj olej rzepakowy mówi Ewa Myśliwiec z Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju w Porannych rozmaitościach Programu 1 / Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Po wielu latach najróżniejszych badań, naukowcy i lekarze są pewni: olej rzepakowy to jeden z najzdrowszych tłuszczów pochodzenia roślinnego - mówi Ewa Myśliwiec z Polskiego  Stowarzyszenia Producentów Oleju. Dobre efekty przyniosła zakończona właśnie kampania "Pokochaj olej rzepakowy", która skierowana była do konsumentów, a głównie do kobiet oraz do środowisk opiniotwórczych: dziennikarzy, blogerów, dietetyków. - Wcześniej olej rzepakowy nie miał takiej reputacji – mówi przedstawicielka branży olejowej – wszyscy zachwalali oliwę z oliwek, olej słonecznikowy, a olej rzepakowy był mało znany, zwykły i tani.

Ceńmy to co mamy

Postanowiliśmy to zmienić, bo jest to polski olej, wysokiej jakości, o doskonałym składzie kwasów tłuszczowych, zawierający 10 razy więcej kwasów Omega3 niż oliwa z oliwek. Kwas ten jest niezbędny dla człowieka. Jest go dużo w rybach, ale ryb Polacy nie jedzą dużo. Natomiast dwie łyżki dziennie oleju rzepakowego pokrywają zapotrzebowanie organizmu na kwas Omega3. Chcieliśmy poinformować o tych walorach oleju rzepakowego nasze społeczeństwo.

Co czwarty Polak wybiera olej rzepakowy

Po 3 latach przeprowadzone zostały badania efektywności kampanii. Wyniki są bardzo dobre. Zakładany był 20-procentowy wzrost świadomości na temat walorów oleju rzepakowego oraz 20-procentowy wzrost poprawy jego wizerunku. Rezultaty osiągnięto jeszcze lepsze, bo już co czwarty Polak wybiera olej rzepakowy, ponieważ jest on zdrowy.

Kampania była finansowana z funduszy Unii Europejskiej, czy będzie kontynuowana?

REKLAMA

Producenci oleju rzepakowego są bardzo zadowoleni z efektów kampanii i podjęli już decyzję o kontynuacji kampanii. Dalszy etap to złożenie wniosku aplikacyjnego do Agencji Rynku Rolnego, a potem do Komisji Europejskiej. 50% środków na finansowanie tego typu kampanii jest pozyskiwanych z KE.

Rynek oleju rzepakowego w Polsce to 130 milionów litrów w skali roku, a średnia konsumpcja tego oleju na głowę mieszkańca to niecałe 3,5 litra.

Elżbieta Mamos, ula

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej