Wydawca "Wprost": liczymy się z możliwością bankructwa

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, właściciela „Wprost” powiedział w rozmowie z agencją ISBnews, że część czytelników może teraz odwrócić się od tygodnika. Mogą spaść także wpływy z reklam.

2014-06-26, 10:20

Wydawca "Wprost": liczymy się z możliwością bankructwa
. Foto: flickr/p_a_h

Ostatnie dwa numery tygodnika "Wprost" z artykułami ujawniającymi rozmowy polityków najwyższego szczebla i biznesmenów, zniknęły z kiosków w błyskawicznym tempie.

Prezes Platformy Mediowej Point Group zdaje sobie jednak sprawę z kontrowersji jakie wywołują te publikacje i liczy się z konsekwencjami biznesowymi.

- Nie wiemy także, jak potraktują nas służby państwa, czy nie zrobią z wydawnictwa zorganizowanej grupy przestępczej. Czynników ryzyka jest więc wiele, ale nie traktuję tej sprawy wyłącznie biznesowo, nie patrzę tylko na tylko wskaźniki. To także kwestia odpowiedzialności społecznej i obywatelskiej - powiedział Lisiecki.

Wiele reklam publikowanych na łamach tygodnika jest zamawianych przez spółki Skarbu Państwa. Na facebookowym profilu PMPG wyjaśniono, że Lisiecki bierze pod uwagę ich wycofanie się ze współpracy z "Wprost", choć jest to mało prawdopodobny scenariusz.

REKLAMA

AFERA TAŚMOWA W POLSKIM RZĄDZIE - czytaj więcej >>>

"Wydawca ma świadomość ryzyka i liczy się z tym, iż po ostatnich publikacjach może być taka dyspozycja polityczna i niektórzy reklamodawcy mogą się wycofać ze współpracy. Warto zauważyć, że mówimy tu w głównej mierze o korporacjach notowanych na GPW, z niezależnymi zarządami i przejrzystymi standardami korporacyjnymi. Skarb Państwa jest często mniejszościowym, choć znaczącym udziałowcem w takich podmiotach. Dyspozycje polityczne mogą być nie tylko niezgodne z ładem korporacyjnym, ale i z prawem".
W komunikacie dodano, że na razie "nie ma żadnych decyzji ze strony spółek z udziałem Skarbu Państwa ani innych klientów". PMPG wyjaśnia też, że obecnie spółka odnotowuje podwyższone zainteresowanie reklamą we "Wprost" ze strony nowych klientów.

Do ważnych reklamodawców tygodnika należy m.in. koncern PKN Orlen. Rozmowa jego prezesa, Jacka Krawca, z byłym rzecznikiem rządu Pawłem Grasiem znajduje się na jednym z nagrań opisanych przez "Wprost".

- PKN Orlen to jeden z naszych największych partnerów biznesowych, a prezes Krawiec to doskonały menadżer, ale podjąłem to ryzyko biznesowe - wyjaśnił prezes Platformy Mediowej Point Group w rozmowie z ISBnews.

REKLAMA

ISB News, PMPG, bk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej