Obraz kobiety w reklamie
Kobiety występują w reklamach dwa razy częściej niż mężczyźni. Bywają uwodzicielskie i nierozsądne, cierpią na dolegliwości gastryczne i bóle głowy, piorą, gotują, karmią dzieci, ale też są wspaniałym tłem pod gładzie gipsowe czy pulpety, emblematem na samochodach lub miłym towarzystwem dla płynu chłodniczego.
2014-07-06, 15:50
Posłuchaj
Mogą też stanowić, jak przekonuje spot promujący Europejską Stolicę Kultury 2016, największą atrakcję Wrocławia.
Obraz kobiety w reklamie
O tym, że „Polki są piękne”, wiemy nie od dziś. Jak śpiewał kilkadziesiąt lat temu Andrzej Rosiewicz „najwięcej witaminy mają polskie dziewczyny”, z czym trudno się nie zgodzić, ale czy właśnie tak powinniśmy promować nasz kraj?
Wrocław wygrał starania o organizację Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jako miasto ma świetną reklamę i duże szanse na sukces, bo co roku odbywają się tu kulturalne wydarzenia, choćby Nowe Horyzonty, American Film Festival, Wrocławski Festiwal Gitarowy czy Wratislavia Cantans.
„Swoje znają, Wrocław chwalą”
Twórcy spotów promujących Wrocław zdecydowali się na promocję Polski w niekonwencjonalny sposób, kierując się stereotypami. Z reklamówki wynika, że nie muzea ani galerie powinny być atrakcyjne i przyciągać turystów do Wrocławia – tylko uroda Polek.
REKLAMA
- Najbardziej oburzające jest to, że symbolem Polski są ładne kobiety. I dlatego warto tu przyjechać. O tym, w jaki sposób pokazywane są kobiety w reklamach, często decydują kobiety zajmujące bardzo wysokie stanowisko. Poza tym trzeba przyznać, że ciężko byłoby budować świat bez używania reklam – stwierdził w PR24 Radek Dudzic, creative group head.
- Kłopot ze spotem polega na tym, że został on rewelacyjnie zrealizowany, ale niestety nie spełnia swojej funkcji. Świetna gra aktorska, rewelacyjna scenografia i grafika, ale kompletnie nie ma tego, co Wrocław ma do zaoferowania – Anna Gołębicka, strateg komunikacji.
Siła reklamy
Wizerunek kobiet najczęściej wykorzystywany jest w reklamach proszków do prania, środków piorących i narzekających na bóle głowy czy brzucha.
- Reklama jest po to, by sprzedać jakiś produkt, pomysł czy idee. Nie ma jednego wzoru na podstawie, którego powstają wybitne reklamy. Robienie dobrej reklamy polega na dobrej obserwacji tego, co się dzieje w otaczającej nasz rzeczywistości i wybieranie tego, co jest dobrze odbierane – dodała Anna Gołębicka .
REKLAMA
PR24/Paulina Olak
REKLAMA