Jak Polacy kupują oferty turystyczne w Internecie? Raport
Już niemal 54 proc. polskich turystów korzysta z ofert last minute i są to głównie klienci indywidualni. Z kolei w USA oferty tego typu są raczej domeną ludzi biznesu. Na rezerwację wyjazdu, do którego zostało mniej niż 21 dni, decyduje się aż 73 proc. osób odbywających podróże służbowe i tylko 31 proc. indywidualnych klientów.
2014-07-27, 17:03
W celu znalezienia noclegu czy przelotu, przeciętny Amerykanin najczęściej odwiedza stronę internetową przewoźnika lub linii lotniczych, wynika z najnowszego badania Sociomantic Labs. Ten sposób wybiera 95 proc. osób odbywających podróże służbowe i rekreacyjne. Mniej popularne są serwisy skupiające wiele ofert w jednym miejscu.
Z porównywarek częściej korzystają klienci indywidualni
– Z naszych badań wynika, że w USA z tzw. porównywarek ofert, częściej korzystają klienci indywidualni niż biznesowi.
Mniejsza popularność tego typu rozwiązań wśród firm może być spowodowana uczestnictwem w programach lojalnościowych, otrzymywaniem zniżek i rabatów firmowych od konkretnych biur podróży lub przewoźników, z których usług te firmy często korzystają.
Na takie benefity nie mogą natomiast liczyć klienci indywidualni. Częściej więc szukają atrakcyjnych ofert właśnie w porównywarkach – wyjaśnia Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią w Sociomantic Labs.
REKLAMA
Gdzie szukać najlepszych ofert wyjazdów wakacyjnych? W internecie >>>
52 proc. badanych Amerykanów z grupy biznesowej deklaruje również, że wygoda i komfort podróży np. dogodne zestawienie połączeń, przeważają nad samym kosztem.
Ponadto, dla wszystkich podróżujących Amerykanów, ważna jest dostępność posiłków, za które prawie 80 proc. z nich, jest w stanie dodatkowo zapłacić.
Coraz większa popularność ofert last minute
Skróceniu uległ również czas między dokonaniem rezerwacji a wyjazdem – klienci biznesowi coraz częściej korzystają z ofert last minute (rezerwacja składana najpóźniej na 3 tygodnie przed wyjazdem).
REKLAMA
W przypadku podróży prywatnych jest zaś odwrotnie - koszty okazały się najważniejsze, co stwierdziło aż 58 proc. osób, biorących udział w badaniu, komfort był ważny tylko dla 21 proc. Klienci indywidualni w USA również wolą zaplanować swoją podróż znacznie wcześniej niż klienci biznesowi, czyli rzadziej korzystają z ofert typu last minute.
Polacy wolą last minute i wysoki standard
Rodzimym turystom w kwestii wyjazdów na 3 tygodnie przed terminem, bliżej jest do biznesmenów z USA, niż tamtejszych urlopowiczów. Jednak dla Polaków ważne są nie tylko koszty, ale także komfort podróży. Coraz chętniej więc poszukują ofert last minute w określonym standardzie (ok. 54 proc.), korzystając przy tym z pomocy porównywarek ofert.
REKLAMA
Potwierdzeniem tego faktu są dane od Travelplanet.pl, z których wynika, że w 1. kwartale 2014 liczba transakcji w serwisie wzrosła aż o 105 proc., w porównaniu do sytuacji w analogicznym okresie sprzed roku. Na wakacjach, bardziej niż Amerykanie, Polacy cenią sobie komfort, gdyż aż 63 proc. wyjeżdżających za granicę, wybiera obecnie hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Podobnie jest z wyborem posiłków. Ponad 76 proc. Polaków rezerwujących podróże, wybiera opcję all inclusive (wszystkie posiłki w cenie).
Niezależnie od kraju zamieszkania czy celu podróży, turyści szukają ofert przede wszystkim w internecie. Najczęściej odwiedzają strony touroperatorów i przewoźników, ale też coraz chętniej porównują oferty w porównywarkach. Wśród tak dużej ilości dostępnych możliwości znalezienie atrakcyjnej oferty może nie być łatwe. Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, proponujące spersonalizowane oferty, które zdobywają coraz większą popularność również w Polsce.
Źródło: Informacja prasowa / awi
REKLAMA