Banki przetrwały kryzys. Teraz walczą o klientów

W ostatnich latach banki starały się przetrwać kryzys, teraz walczą o klientów. Światowi eksperci w dziedzinie usług finansowych wskazują, że banki będą musiały znaleźć ofertę między innymi dla klientów coraz starszych i dla rosnącej grupy kobiet, które zarządzają coraz większymi pieniędzmi.

2014-11-08, 09:11

Banki przetrwały kryzys. Teraz walczą o klientów
. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz: banki zabiegają o klientów (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz przekonuje, że także polskie instytucje finansowe nie spoczywają na laurach. Banki zabiegają o klientów, oferując między innymi atrakcyjne rachunki i rozwiązania technologiczne, ułatwiające zdalny dostęp do konta i usług.
Co ważne dla klientów - większość ekspertów uważa, że działające w Polsce banki nie będą podnosić opłat na przykład za prowadzenie konta.

Wyzwaniem dla banków zmiany społeczne

Z kolei autor książki o nowej erze w bankowości, Juan Pedro Moreno przekonuje, że wyzwaniem dla banków będą przede wszystkim zmiany społeczne.

Podczas niedawnej konferencji w Barcelonie, poświęconej nowym trendom w bankowości, Moreno powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że jednym z największych wyzwań dla banków będzie fakt, że ich klienci są coraz starsi. Zmieni się także zarządzanie finansami w samych bankach, bo za 20 do 30 lat spadnie zapotrzebowanie na kredyty. To oznacza, że instytucjom finansowym będzie mniej zależało na ściąganiu depozytów od swoich klientów.

Bogacenie się kobiet

Zdaniem Juana Pedro Moreno, kolejne duże wyzwanie dla banków to bogacenie się kobiet. Szacuje się, że w ciągu 50 lat zasoby, jakimi dysponują kobiety ulegną podwojeniu. Instytucje finansowe będą musiały przygotować dla nich atrakcyjną ofertę, bo podejmując decyzje o inwestowaniu, kobiety kierują się innymi zasadami niż mężczyźni. Są bardziej skupione na inwestycjach długoterminowych i bezpiecznych, podczas gdy mężczyźni są nastawieni na uzyskanie jak największych zysków.

Rozwój technologiczny

Juan Pedro Moreno podkreśla, że usługi instytucji finansowych zmieniają się też pod wpływem rozwoju technologicznego. Pozwala to na coraz szybszą obsługę klientów, którzy nie muszą już odwiedzać oddziału swojego banku, żeby dostać kredyt czy uzyskać poradę eksperta.

IAR, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej