Jak brać kredyt to tak, aby go oddać
Jak mówi dyrektor generalny Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych Andrzej Roter, wielu kredytobiorców postępuje zbyt pochopnie, nie szacując swoich możliwości. To rodzi problemy ze spłatą zobowiązań. Stąd Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych zainicjowała kampanię pod nazwą Kredytobranie 2.0. Dobre Praktyki Konsumenta.
2014-11-12, 18:21
Posłuchaj
Andrzej Roter zwraca uwagę, że chodzi nie tylko o promowanie wiedzy ale także postaw osób zaciągających kredyty. Stąd kampania skierowana jest do wszystkich grup społecznych, bez względu na poziom wykształcenia.
Kredytobiorca nie zawsze z dobrymi intencjami
Okazuje się bowiem, że podejście nie zawsze etyczne do zaciągania zobowiązań wykazują konsumenci o takim profilu, że nie można powiedzieć, iż mają niski poziom wiedzy. Są to często ludzie wykształceni, dość zamożni i mieszkający w dużych miastach.
Doktor Kazimierz Janiak - prezes Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej zwraca natomiast uwagę, że zaciągając kredyt powinniśmy rozróżnić zachciankę od tego, co jest nam rzeczywiście potrzebne. Przedkładając zachciankę nad potrzebę możemy sobie naprawdę napytać biedy i doprowadzić siebie i swoich najbliższych do wykluczenia społecznego.
Badania wykazały, że istotne problemy z wywiązaniem się ze swoich zobowiązań finansowych ma 10 procent gospodarstw w Polsce.
REKLAMA
Organizatorzy kampanii upominają, by przed podpisaniem umowy bezwzględnie upewnić się ile wynosi suma wszystkich kosztów związanych z zaciągnięciem kredytu i jakie są terminy spłat.
To pozwoli potwierdzić czy stać nas na zaciągnięcie kredytu i terminową spłatę. Kampania zorganizowana została wspólnie ze Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich.
Osoby w wieku 20-40 lat są najbardziej skłonne do zaciągania zobowiązań finansowych. Tak wynika z badania Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH.
IAR, jk
REKLAMA
REKLAMA