Janina Ochojska nie zdołała wejść do Pendolino. PKP przeprasza
Janina Ochojska, która w poniedziałek nie dostała się do pociągu Pendolino, ponieważ nie pozwolono jej skorzystać z platformy dla niepełnosprawnych została przeproszona przez PKP.
2015-02-17, 15:10
Posłuchaj
Wcześniej PKP Intercity oświadczyło, że platforma dla niepełnosprawnych jest przeznaczona wyłącznie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nie ma bowiem gwarancji bezpieczeństwa dla osoby stojącej na platformie, a w razie wypadku takiej osoby PKP naraża się na odpowiedzialność.
Jak powiedziała poruszająca się o kulach szefowa Polskiej Akcji Humanitarnej - zaproponowano jej indywidualne rozwiązanie w kwestii dostępności podnośnika. Ale Janina Ochojska nie zamierza z niego skorzystać. Oświadczyła, że oczekuje dobrego rozwiązania systemowego dla wszystkich osób niepełnosprawnych. Zaproponowała umieszczenie wózka inwalidzkiego w każdym pociągu Pendolino lub asysty konduktora w momencie korzystania z podnośnika przez osobę o kulach.
Ochojska podkreśla, że rozwiązanie z wózkami dla osób niepełnosprawnych jest już stosowane przez przewoźników lotniczych i jest to pomoc wzorowa.
REKLAMA
Źródło: TVN24/x-news
Janina Ochojska oczekuje tez o PKP zwrotu kosztów biletu lotniczego z Krakowa do Warszawy. Jak powiedziała - od darczyńców napływają maile z wątpliwościami czy PAH może korzystać z tak drogiego środka transportu w kraju. Szefowa organizacji zapewnia, ze bilet kupiła indywidualnie. Jeżeli PKP Intercity nie zwróci 450 złotych - Janina Ochojska pokryje je z własnych środków.
IAR/aj
REKLAMA