Rusza kampania "Jestem Ygrekiem, nie jestem leniem"
Według danych GUS do 2035 roku w Polsce ubędzie prawie 5 mln osób w wieku produkcyjnym, a pokolenie Y, czyli osoby wychowane w świecie nowych technologii stanowić będzie 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach.
2015-03-05, 20:20
Posłuchaj
W powszechnej świadomości rysuje się jako roszczeniowe, nielojalna i leniwa. Obraz ten ma zmienić startująca właśnie kampania: "Jestem Ygrekiem, nie jestem leniem" realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
Dużo stereotypów
- Jest bardzo dużo stereotypów, które narosło wokół tego pokolenia. Ocena młodych ludzi dopiero wkraczających na rynek pracy jest taka, że trzeba wziąć częściowo choćby w cudzysłów, biorąc pod uwagę ich brak doświadczenia - mówi prezes organizacji Piotr Palikowski.
Biegli w nowoczesnych technologiach
Według niego to to ludzie, którzy są charakteryzowani jako tacy, którzy przede wszystkim są biegli w w nowinkach technicznych. - Większy nacisk kładą na życie prywatne. Są także mocno zorientowani na cele. Potrafią się doskonale porozumiewać wykorzystując nowoczesne formy komunikacji. Gorzej im idzie z pracą w zespole, z komunikacją słowną - dodaje.
- Nasza kampania ma na celu odczarowanie tego młodego pokolenia. Dobre poznanie siebie wymaga dobrej woli zarówna od przedstawicieli młodych ludzi, jak również od starszych menadżerów czy pracodawców - uważa Piotr Palikowski.
Pełnowartościowi pracownicy
Organizatorzy kampanii prezentują młodych ludzi jako wartościowych i pełnych potencjału pracowników, podchodzących z pełnym zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania kariery, jak i do swoich pasji. Kampania służy zachęceniu młodych ludzi do pokazania się swoim obecnym i przyszłym pracodawcom z jak najlepszej strony już na etapie studiów - podczas staży i praktyk. Ma też na celu zachęcenie pracodawców do otwartej postawy wobec Ygreków i budowania relacji z młodymi ludźmi.
Dominik Olędzki, mp
REKLAMA
REKLAMA