PARP: Polska powinna postawić na innowacyjność
To bardzo ważne, aby mówić o innowacyjności - uważa Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2015-04-23, 12:44
Posłuchaj
Jak wynika z badania Agencji na temat innowacyjności polskich firm, w naszym kraju już wykształciła się grupa liderów innowacyjności, którzy permanentnie inwestują w rozwój nowoczesnych technologii. Dobrym sygnałem - jak zauważa prezes Lublińska-Kasprzak - jest też to, że zwiększają się nakłady polskich firm na innowacyjność. Średnio z 700 tys. euro do ok. miliona euro. To wynik bliski średniej europejskiej. Wciąż jednak potrzebujemy więcej innowacyjnych firm.
- W Polsce mamy niski wskaźnik innowacyjność, a zmalał on jeszcze w skutek kryzysu gospodarczego w Europie.
PARP w ostatnich latach finansował 17 tys. projektów, wiele z nich to bardzo innowacyjne rozwiązania, osiągające sukces na rynkach zagranicznych, np. elektroniczna kostka do gry, specjalne urządzenie do rehabilitacji ręki, czy pasażerski, kilkoosobowy samolot odrzutowy.
REKLAMA
Błażej Prośniewski
REKLAMA