PARP: Polska powinna postawić na innowacyjność

To bardzo ważne, aby mówić o innowacyjności - uważa Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

2015-04-23, 12:44

PARP: Polska powinna postawić na innowacyjność
Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

O innowacyjności z Bożeną Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
+
Dodaj do playlisty

Jak wynika  z badania Agencji na temat innowacyjności polskich firm, w naszym kraju już wykształciła się grupa liderów innowacyjności, którzy permanentnie inwestują w rozwój nowoczesnych technologii. Dobrym sygnałem - jak zauważa prezes Lublińska-Kasprzak - jest też to, że zwiększają się nakłady polskich firm na innowacyjność. Średnio z 700 tys. euro do ok. miliona euro. To wynik  bliski średniej europejskiej. Wciąż jednak potrzebujemy więcej innowacyjnych firm.

- W Polsce mamy niski wskaźnik innowacyjność, a zmalał on jeszcze w skutek kryzysu gospodarczego w Europie.

PARP w ostatnich latach finansował 17 tys. projektów, wiele z nich to bardzo innowacyjne rozwiązania, osiągające sukces na rynkach zagranicznych, np. elektroniczna kostka do gry, specjalne urządzenie do rehabilitacji ręki, czy pasażerski, kilkoosobowy samolot odrzutowy.

REKLAMA

Błażej Prośniewski

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej