Zmienić bank na inny? Tak, to może dobrze Ci zrobić
Wbrew pozorom to nie jest trudny manewr. Co więcej, może się okazać, że zmieniając bank klient znacznie korzysta.
2015-05-04, 20:12
Posłuchaj
- Banki i konta w nich powinniśmy zmieniać co jakiś czas dla naszej higieny finansowej – przekonuje Paweł Majtkowski, główny ekonomista Centrum Finansów Aviva. Z dotychczasowych badań wynika jednak, że Polacy niechętnie jednak decydują się na taki krok. Przywiązanie do konkretnego banku może się zmienić w związku ze zbliżającymi się zmianami, które przewidują opłaty za prowadzenie rachunków lub prowizje za pobieranie pieniędzy z bankomatu.
Zdaniem Majtkowskiego, nawet jeśli ktoś 5 lat temu otworzył konto z najlepszą ofertą na rynku, już dziś takie nie jest.
Do banku lepiej pójść osobiście
Warto jednak osobiście pofatygować się do starego banku i tam złożyć rezygnację. Powierzenie wszystkich formalności nowemu bankowi może bowiem opóźnić cały manewr. Ekspert przekonuje, że to wcale nie powinno zająć nam zbyt dużo czasu.
- Jednak zanim zamkniemy stary rachunek – wcześniej należy otworzyć nowy. - Zmieniając bank, musimy pamiętać, że po tym, jak przeniesiemy te wszystkie płatności musimy zamknąć stary rachunek - tłumaczy Rafał Sadoch, ekonomista Plus Banku. Może się okazać, że mimo iż z rachunku nie korzystamy, musimy za niego płacić.
Rachunek osobisty, a nie bankowy?
Dużym udogodnieniem byłoby stworzenie numeru rachunku przypisanego do osoby – a nie – jak to jest dzisiaj – do banku. Wówczas przy zmianie placówki – numer rachunku pozostawałby bez zmian– jednak zdaniem ekspertów – dziś jest to niemożliwe.
Podobnie było w przypadku telefonii komórkowej. Dziś zmiana operator – nie obliguje nas do zmiany numeru – i może w przyszłości będzie podobnie w przypadku rachunków bankowych
Dominik Olędzki, asop
REKLAMA