GDDKiA domyka obwodnicę Warszawy. Ma być gotowa do 2020 roku

Stołeczny oddział GDDKiA zarekomendował przebieg Wschodniej Obwodnicy Warszawy - poinformowała rzeczniczka oddziału Agnieszka Stefańska. Trasa przebiegać ma między Drewnicą a Zakrętem przez Sulejówek; bez planowanego wcześniej tunelu. Cała obwodnica ma być gotowa do 2020 r.

2015-05-09, 09:30

GDDKiA domyka obwodnicę Warszawy. Ma być gotowa do 2020 roku
Do 2023 roku planowane jest wybudowanie w Polsce ok. 2 tys. 200 km nowych dróg. Foto: Glow Images/East News

Rzeczniczka powiedziała, że dyrekcja złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na pierwszy etap budowy blisko 3,6 km trasy. Zapewniła, że dokumentacja na dalsze odcinki będzie sukcesywnie uzupełniania - po skompletowaniu dokumentacji geodezyjnej.

Stefańska wyjaśniła, że GDDKiA rekomenduje budowę według tzw. wariantu trzeciego przebiegu obwodnicy. - Braliśmy pod uwagę uwarunkowania techniczne, środowiskowe, społeczne i finansowe - podkreśliła.

- Wniosek przesłany do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska będzie zawierał cztery podstawowe analizowane na etapie przygotowania dokumentacji warianty oraz wyniki analizy techniczno - ekonomiczno - środowiskowe. Swoje stanowisko na temat przebiegu trasy zainteresowane strony będą mogły wyrazić w trakcie konsultacji społecznych. Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która to dopiero ostatecznie wskaże przebieg trasy - wyjaśniła.

Trasa będzie częścią drogi ekspresowej S17

Trasa będzie częścią drogi ekspresowej S17, która połączy stolicę z Lubelszczyzną. Nowa trasa rozpocznie się w Zakręcie (przy rozjeździe do Lublina i Siedlec). Dalej prowadzić będzie przez Sulejówek i między Wesołą i Wolą Grzybowską. Rzeczniczka wyjaśniła, że rekomendowany plan trasy nie przewiduje budowy tunelu w rejonie Wesołej, którym pierwotnie miała przebiegać trasa.

Droga biec ma dalej na wschód od Rembertowa przez poligon i dalej między Zielonką i Ząbkami. Trasa ma też omijać siedliska znajdującej się pod ochroną strzebli błotnej. Wcześniej m.in. z tego powodu kilka lat temu wstrzymano decyzję środowiskową dla trasy.

Wschodnia Obwodnica Warszawy zakończy swój bieg niedaleko Drewnicy i połączy się z powstającą obwodnicą Marek.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej