Widowisko "Sabat Czarownic" ma nadal promować Świętokrzyskie

Organizowane od 2010 r. w Kielcach widowisko telewizyjne "Sabat Czarownic" powinno być dalej kontynuowane, jako marka promująca Świętokrzyskie - wynika z zapisów strategii rozwoju turystki w regionie na lata 2014-2020. Kolejna edycja imprezy odbędzie się 27 czerwca.

2015-05-16, 07:43

Widowisko "Sabat Czarownic" ma nadal promować Świętokrzyskie
Góry Świętokrzyskie. Foto: Thomas N/Flickr, lic. CC.

Relacji z koncertu "na żywo" w Programie 2 TVP, w którym wystąpią popularne polskie zespoły i soliści, a także - po raz pierwszy - artysta z zagranicy, poprzedzą wcześniejsze emisje felietonów, promujących atrakcje turystyczne województwa świętokrzyskiego. Felietony także nakręci ekipa TVP.

Jak podkreślała podczas czwartkowej konferencji prasowej dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego Małgorzata Wilk-Grzywna, według szacunków, województwo otrzyma w ten sposób promocję wartą 1,2-1,3 mln zł, wydając 900 tys. zł.

Koszty projektu


Przedstawiając potencjalne koszty dyrektor ROT - instytucja organizuje koncert - wymieniała m.in. produkcję felietonów, koszt ich emisji, zwiastuny koncertu, tzw. lokowanie produktu, czyli promowanie atrakcji regionu podczas samego widowiska. - Można powiedzieć, że wartość telewizyjnej promocji jest większa niż samego „Sabatu Czarownic”. Jeśli nie organizowalibyśmy koncertu, koszty reklam w telewizji byłyby wyższe. A my sam koncert dostajemy de facto gratis, ponosząc jedynie koszty promocji turystycznej - oceniła Wilk-Grzywna.
Dyrektor poinformowała, że po konsultacjach ze środowiskiem branży turystycznej i ekspertami od marketingu w nowej strategii rozwoju turystki woj. świętokrzyskiego na lata 2014-2020, zapisano, że – „Sabat Czarownic" jako program telewizyjny powinien być dalej kontynuowany i rozwijany. - To rzeczywiście marka, która zasługuje na to, by wpisywać się na stałe w krajobraz promocyjny województwa świętokrzyskiego - dodała Wilk-Grzywna.
Przedsięwzięcie organizowane od 2010 r. jest finansowane ze środków unijnych i pieniędzy podmiotów skupionych w ROT.

Duże zainteresowanie przedsięwzięciem


Jak powiedział rzecznik świętokrzyskiej ROT Jarosława Panek, po raz pierwszy do instytucji zgłosiły się duże koncerny, zainteresowane współpracą przy organizacji widowiska. Na razie z przyczyn prawnych nie można było podjąć takiej współpracy -tłumaczył rzecznik - ale być może będzie to możliwe w przyszłym roku.
Dwuminutowe felietony promujące region, które będą emitowane w telewizji na tydzień przed koncertem, mają dotyczyć nowych atrakcji lub niedawno zrewitalizowanych obiektów oraz rzadko odwiedzanych przez turystów miejsc w woj. świętokrzyskim.
Reżyser koncertu Leszek Kumański podkreślił, że po raz pierwszy, by jeszcze bardziej wypromować "Sabat" postanowiono sięgnąć po gwiazdę zagraniczną. Zaproszono zwycięzcę ubiegłorocznej edycji Konkursu Piosenki Eurowizji, Austriaczkę Conchitę Wurst.
26-letnia Wurst jest mężczyzną i nazywa się Thomas Neuwirth, ale mówi o sobie w formie żeńskiej. Podczas finału Eurowizji, który wygrała z ogromną przewagą wystąpiła z brodą, ubrana w długą suknię. W Kielcach zaśpiewa trzy piosenki i będzie to jej pierwszy występ w Polsce.
Udział Wurst w "Sabacie" skrytykował kilka dni temu na łamach lokalnych mediów radny wojewódzki Bogdan Latosiński. Zapowiedział, że jeśli Wurst wystąpi na koncercie, to sam zaprotestuje w tej sprawie podczas sesji sejmiku. Głos w dyskusji zabrał marszałek województwa Adama Jarubas - w wydanym oświadczeniu, podkreślił m.in., że ROT ma prawo sama decydować o koncepcji artystycznej koncertu.
27 czerwca w amfiteatrze na kieleckiej Kadzielni wystąpią - poza Wurst - m.in. zespoły: Bajm, Mafia, Kombii, Afromental, Sound'n'Grace, a także wokalistka Ewelina Lisowska i Kabaret Pod Wyrwigroszem. Widowisko poprowadzą Justyna Steczkowska i Tomasz Kammel.

REKLAMA

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej