24. Poziom: Zaginięcie Ethana Cartera na PC i konsole
Miano najbardziej innowacyjnej gry roku i nagroda Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Komputerowa odsłona gry Zaginięcie Ethana Cartera, stworzona przez warszawskie studio The Astronauts, w niecały rok po premierze doczekała się uznania światowych ekspertów. 15 lipca trafiła także do posiadaczy konsol.
2015-07-25, 20:36
Posłuchaj
Statuetka BAFTA uznawana jest za brytyjski odpowiednik amerykańskich Oscarów. Jury doceniło oryginalne podejście twórców do gatunku gier przygodowych. Jednym z jej wyróżników jest sposób tworzenia grafiki, który opierał się na zasadzie tzw. fotogrametrii, która odzwierciedla rzeczywistość na podstawie zdjęć.
Motywem przewodnim produkcji jest tytułowe tajemnicze zaginięcie Ethana Cartera, małego chłopca, który najprawdopodobniej został porwany przez bliżej niezidentyfikowanych sprawców. Na jego trop stara się wpaść główny bohater gry – Paul Prospero, prywatny detektyw posiadający paranormalne zdolności.
– Naszym celem było wytworzenie w grze specyficznego klimatu pełnego ciągłej niepewności i aury czającego się dookoła zła. Gracz w czasie śledzenia losów Ethana będzie mógł poczuć się osamotniony w czasie przechodzenia kolejnych etapów. Spowodowane to będzie niedużą liczbą postaci występujących w naszej produkcji. Dzięki temu stworzyliśmy możliwość pełnego wczucia się w świat, w którym toczy się akcja gry – podkreślił Adam Bryła ze studia The Astronauts.
Marcin Baniak z Wydawnictwa Literackiego wyjaśnił także wyjątkowość książki pt. Notebook autorstwa Tomasza Lipki. To właśnie w tym tytule po raz pierwszy tak udanie połączono tradycyjną formę książki papierowej z elementami technologii rozszerzonej rzeczywistości.
REKLAMA
W audycji nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
Gospodarzami 24. Poziomu byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.
Polskie Radio 24/db
REKLAMA
REKLAMA