Bilet internetowy coraz popularniejszy
Wzrasta liczba biletów kolejowych i autobusowych sprzedawanych za pośrednictwem serwisów internetowych. Pasażerowie coraz częściej decydują się na taką formę zakupu m.in. ze względu na oszczędność czasu.
2015-07-27, 13:28
Posłuchaj
Sezon wakacyjny sprzyja podróżowaniu. Jednak wzmożony ruch turystyczny w wielu przypadkach nie oznacza już konieczności stania w długich kolejkach przed kasami biletowymi.
– Przewoźnicy kolejowi w Polsce wreszcie zauważyli, że istnieje Internet i wprowadzili nowoczesny system sprzedaży biletów. Jednak było to działanie wymuszone, bowiem zaczęli oni przegrywać walkę o pasażerów z przewoźnikami autobusowymi, którzy zaczęli obsługiwać trasy zarezerwowane dla kolei – mówił w Polskim Radiu 24 Adam Gąsior, red. naczelny portalu „waszaturystyka.pl”.
W ocenie Adama Gąsiora, wzrost sprzedaży biletów internetowych związany jest także z coraz większą popularnością urządzeń mobilnych. – Szacuje się, że 60-65 proc. populacji świata używa telefonów komórkowych, a znaczna cześć biletów kupowanych jest właśnie za pośrednictwem smartfonów – wyjaśniał gość Polskiego Radia 24.
Szczególny wzrost sprzedaży biletów internetowych notuje w ostatnim czasie PKP Intercity. Spółka w dwóch pierwszych miesiącach 2015 roku zwiększyła sprzedaż on-line o 85 procent.
REKLAMA
Więcej w całości rozmowy z Adamem Gąsiorem.
Polskie Radio 24/mp
REKLAMA