Bilet internetowy coraz popularniejszy

Wzrasta liczba biletów kolejowych i autobusowych sprzedawanych za pośrednictwem serwisów internetowych. Pasażerowie coraz częściej decydują się na taką formę zakupu m.in. ze względu na oszczędność czasu.

2015-07-27, 13:28

Bilet internetowy coraz popularniejszy
Od 2014 r. klienci PKP Intercity mogą kupować bilety w Internecie.Foto: mat. ilustracyjne/PR24

Posłuchaj

27.07.15 Adam Gąsior: „Przewoźnicy kolejowi w Polsce wreszcie zauważyli, że istnieje Internet”.
+
Dodaj do playlisty

Sezon wakacyjny sprzyja podróżowaniu. Jednak wzmożony ruch turystyczny w wielu przypadkach nie oznacza już konieczności stania w długich kolejkach przed kasami biletowymi.

– Przewoźnicy kolejowi w Polsce wreszcie zauważyli, że istnieje Internet i wprowadzili nowoczesny system sprzedaży biletów. Jednak było to działanie wymuszone, bowiem zaczęli oni przegrywać walkę o pasażerów z przewoźnikami autobusowymi, którzy zaczęli obsługiwać trasy zarezerwowane dla kolei – mówił w Polskim Radiu 24 Adam Gąsior, red. naczelny portalu „waszaturystyka.pl”.

W ocenie Adama Gąsiora, wzrost sprzedaży biletów internetowych związany jest także z coraz większą popularnością urządzeń mobilnych. – Szacuje się, że 60-65 proc. populacji świata używa telefonów komórkowych, a znaczna cześć biletów kupowanych jest właśnie za pośrednictwem smartfonów – wyjaśniał gość Polskiego Radia 24.

Szczególny wzrost sprzedaży biletów internetowych notuje w ostatnim czasie PKP Intercity. Spółka w dwóch pierwszych miesiącach 2015 roku zwiększyła sprzedaż on-line o 85 procent.

REKLAMA

Więcej w całości rozmowy z Adamem Gąsiorem.

Polskie Radio 24/mp 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej