Kampanie wizerunkowe: Kopacz-Szydło

Kampanijne starcie premier Ewy Kopacz z kandydatką PiS na premiera Beatą Szydło nie jest wyłącznie polityczne. Po raz pierwszy w takich rolach obsadzone zostały kobiety. To sprawia, że rywalizacja przenosi się na zupełnie inny poziom. Ubiór, sposób mówienia, temperament – te kryteria zaczynają się liczyć bardziej niż kiedykolwiek.

2015-08-04, 19:20

Kampanie wizerunkowe: Kopacz-Szydło
Według Zbigniewa Lazara, Ewa Kopacz czasem zbyt bardzo próbuje być „na luzie”. Foto: PAP/Jacek Turczyk

Posłuchaj

04.08.15 Zbigniew Lazar: „Wśród polityków panie mają więcej taktu niż panowie (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Gość Polskiego Radia 24 – Zbigniew Lazar, ekspert ds. wizerunku politycznego – mówił o tym, która z pań lepiej sobie radzi w bezprecedensowej na skalę europejską walce wizerunkowej kobiet o głosy wyborców.

– Obie panie, choć prawią sobie drobne złośliwości, powstrzymują się od agresywnych ataków. Wszystko jest bardzo stonowane. Mam nadzieje, że żadna z nich nie da się sprowokować swoim doradcom kampanijnym ku temu, by sięgać po nieprzyjemne metody. Niektórzy jednak zarzucają Beacie Szydło, że za mało się uśmiecha i jest zbyt konserwatywna. Ma za mało empatii i zrozumienia. Natomiast Ewa Kopacz raz próbuje być „na luzie”, raz stara się być elegancką reprezentantką narodu. Pani premier chce niekiedy pogodzić ogień z wodą – powiedział gość Polskiego Radia 24. 

Więcej o roli wizerunku w polityce w całości audycji.

Ze Zbigniewem Lazarem rozmawiał Jakub Kukla.

REKLAMA

Polskie Radio 24/dds/pj

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej