Kampanie wizerunkowe: Kopacz-Szydło
Kampanijne starcie premier Ewy Kopacz z kandydatką PiS na premiera Beatą Szydło nie jest wyłącznie polityczne. Po raz pierwszy w takich rolach obsadzone zostały kobiety. To sprawia, że rywalizacja przenosi się na zupełnie inny poziom. Ubiór, sposób mówienia, temperament – te kryteria zaczynają się liczyć bardziej niż kiedykolwiek.
2015-08-04, 19:20
Posłuchaj
Gość Polskiego Radia 24 – Zbigniew Lazar, ekspert ds. wizerunku politycznego – mówił o tym, która z pań lepiej sobie radzi w bezprecedensowej na skalę europejską walce wizerunkowej kobiet o głosy wyborców.
– Obie panie, choć prawią sobie drobne złośliwości, powstrzymują się od agresywnych ataków. Wszystko jest bardzo stonowane. Mam nadzieje, że żadna z nich nie da się sprowokować swoim doradcom kampanijnym ku temu, by sięgać po nieprzyjemne metody. Niektórzy jednak zarzucają Beacie Szydło, że za mało się uśmiecha i jest zbyt konserwatywna. Ma za mało empatii i zrozumienia. Natomiast Ewa Kopacz raz próbuje być „na luzie”, raz stara się być elegancką reprezentantką narodu. Pani premier chce niekiedy pogodzić ogień z wodą – powiedział gość Polskiego Radia 24.
Więcej o roli wizerunku w polityce w całości audycji.
Ze Zbigniewem Lazarem rozmawiał Jakub Kukla.
REKLAMA
Polskie Radio 24/dds/pj
Polecane
REKLAMA