Jak robić biznes na sztuce? Polska spółka liderem światowego rynku mediów branżowych
Polska spółka ARTNEWS stała się największą firmą na świecie w branży mediów związanych z rynkiem sztuki, zarówno pod względem liczby odbiorców i przychodów. Stało się tak za sprawą amerykańskiego miliardera Petera M. Branta.
2015-08-12, 11:22
Posłuchaj
To zasługa m.in. Izabeli Depczyk, prezes spółki.
- Konsolidowanie rynku i spółek, które działają na rynku już można powiedzieć umierającym, czyli magazynów, które wychodzą w druku – cyfrowa strategia to coś, na czym skupiamy się od niedawna – jest rzeczą oczywistą – mówiła o strategii spółki na antenie Polskiego Radia 24 jej prezes.
Współpraca z amerykańskim miliarderem
Izabela Depczyk wspominała również o współpracy z amerykańskim miliarderem Peterem M. Brantem.
- Poza tym, że jest on wielkim kolekcjonerem sztuki, celebrytą w tym świecie, jest przede wszystkim biznesmenem. Wzbogacił się na produkcji papieru. Bardzo szybko zrozumiał logikę skonsolidowania rynku mediów drukowanych, które działają na rynku sztuki. Ale zarazem też podobała mu się nasza strategia, którą wdrażamy od niespełna roku, czyli po przejęciu ARTnews, czyli tego największego magazynu pod względem czytelników i najstarszego magazynu o sztuce w USA. Podobała mu się strategia cyfrowa – podkreślała Izabela Depczyk.
REKLAMA
Sukces o zasięgu globalnym
ARTnews dociera do blisko 3 milionów odbiorców, a to powoduje, że spółka jest liderem mediów, które działają na rynku sztuki.
- Pod względem czytelników jesteśmy liderem na rynku. Mamy ok. 52 proc. tego rynku w USA i ok. 38 proc. globalnego rynku mediów powiązanych ze sztuką. Jesteśmy numerem 1 w tym segmencie na Twitterze, numerem 2 na Facebooku. To samo można powiedzieć, jeżeli chodzi o nasze przychody. Mamy ok. 60 proc. rynku, jeżeli chodzi o przychody z reklam – podawał liczby prezes spółki.
Po połączeniu przedsiębiorstw ARTNEWS SA będzie w 100 proc. właścicielem magazynów o sztuce: "Art in America", "The Magazine Antiques" i "Modern Magazine" oraz powiązanych z nimi mediów cyfrowych.
Błażej Prośniewski, awi
REKLAMA
REKLAMA