Polskie miasta słabo się promują
Polskie miasta promują się w niewystarczający sposób. Tymczasem z badań wynika, że otwartość władz miasta na współpracę z potencjalnymi inwestorami jest istotnym czynnikiem przy wyborze lokalizacji biznesowej aż dla 92 proc. ankietowanych.
2015-09-07, 13:50
Posłuchaj
Jak dostosowują się do ich wymagań miasta w Polsce mówi Wiktor Doktór z fundacji Pro Progressio, która przeprowadziła badanie. - Z dużych miast myślę, że około 75-80 proc. z nich, zdaje sobie sprawę z tego jakie informacje są potrzebne inwestorom. Jednak to nie oznacza, że te 80 proc. miast udostępnia te informacje na swoich stronach internetowych – podkreśla rozmówca.
Komunikacja to podstawa
Podstawowe informacje, które powinno przekazywać miasto to opis jak wygląda na jego terenie konkurencja, dostęp do pracowników czy jakie są podatki i ulgi. Równie ważne jest komunikowanie się z inwestorami zagranicznymi. - Wystarczy spojrzeć na strony internetowe niektórych miast, które w części przypadków są robione tylko w języku polskim. A nawet jeśli mają wersję na przykład w języku angielskim, który jest najbardziej popularnym językiem wśród witryn internetowych, to tam brakuje odpowiedniej treści, która mogłaby pokazać atrakcyjność miasta – podkreśla rozmówca.
Z badań wynika jednak, że sytuacja wygląda coraz lepiej i samorządy coraz odważniej sięgają po nowoczesne narzędzia komunikacji i promocji.
Kamil Piechowski, abo
REKLAMA
REKLAMA