Marka Statoil zniknie z Polski za dwa lata
Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard ogłosiła zamiar skonsolidowania posiadanych marek detalicznych Circle K, Statoil, Mac’s i Kangaroo Express w jedną, pod odświeżonym, globalnym logo Circle K. To oznacza, że docelowo stacje Statoil na polskim rynku również zastąpione zostaną tą marką.
2015-09-29, 20:31
Circle K to marka silnie obecna w grupie Couche-Tard na rynku amerykańskim i kanadyjskim, która do tej pory nie występowała na rynku europejskim. Teraz firma ma ambicję stworzyć z niej markę globalną.
Nowe logo zastąpi istniejące do tej pory marki Statoil, Mac’s i Kangaroo Express na stacjach paliw i sklepach w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Skandynawii oraz Centralnej i Wschodniej Europie, w tym w Polsce. Ma się ono stać fundamentalną częścią przyszłego rozwoju firmy Couche-Tard na świecie.
To oznacza, że docelowo około 15 tys. stacji paliw, należących do grupy Alimentation Couche-Tard, w tym także stacje przejęte w 2012 roku od państwowej norweskiej firmy Statoil, zmienią barwy firmowe na Circle K. Przypomnijmy, że stacje, które działają w ramach spółki Statoil Fuel & Retail w Norwegii, Szwecji, Rosji, Polsce i krajach bałtyckich, funkcjonują pod „starym” logo Statoil, które zachowały na mocy porozumienia z norweską firmą, która koncentrując się na działalności wydobywczej i pozbywając się aktywów detalicznych, zmieniła także logo.
Jak powiedziała nam Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil Fuel & Retail Polska, jako pierwsze zmienią barwy firmowe stacje Statoil w Norwegii i Szwecji, gdzie ten proces rozpoczyna się jeszcze w tym roku. Polska będzie natomiast jednym z ostatnich krajów, w którym nastąpią zmiany i zgodnie z założeniami będzie to miało miejsce w roku 2017.
REKLAMA
Marka Statoil jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. W 1993 roku norweska firma uruchomiła w Zakroczymiu swoją pierwszą stację paliw. Obecnie sieć liczy ponad 350 stacji i jest piątą największą siecią detaliczną w Polsce.
Piotr Apanowicz
Polecane
REKLAMA